Sari la conținut

Volkswagen nu a fost afectat după scandal. Vânzările au scăzut cu mai puțin de 1% în Europa

Volkswagen primeşte primul semnal că va putea gestiona cel mai mare scandal din istoria sa. În luna octombrie, vânzările grupului pe piaţa europeană au scăzut cu doar 0,8%. E drept, pe o piaţă care a crescut cu 2,7 procente. Pierde ceva cotă de piaţă, dar declinul nu e dramatic. De la 26%, cât avea anul trecut în Europa, a scăzut la 25%. Motivul principal al declinului însă ar putea să nu fie scandalul, fiindcă vânzările mărcii Volkswagen au scăzut cu doar 0,4%, în vreme ce alte marci din grup au mers mai prost.

Seat a livrat cu 11% mai puţine maşini decât în aceeaşi perioadă a anului trecut, iar Skoda, cu aproape 3% mai puţine.

Mărcile premium ale Volkswagen au mers chiar în sus: Audi a avansat sănătos, iar Porsche, de-a dreptul spectaculos, cu vânzări cu 13% mai mari.

Totuşi, lovitura în imaginea germanilor s-ar putea acutiza în lunile viitoare. De regulă, decizia de a cumpăra o maşină anume se ia cu câteva săptămâni înainte de achiziţia propriu-zisă, astfel că cei care au cumpărat un Volkswagen la începutul lui octombrie probabil luaseră deja o decizie în acest sens înaintea izbucnirii scandalului. Totuşi, vânzările, bune sau rele, nu sunt singura posibilă problemă financiară a Volkswagen.

Având în vedere că probabil vor fi nevoiți să pună mult mai mulți bani deoparte pentru a acoperi cheltuielile de judecată, cred că vor veni vremuri și mai rele pentru Volkswagen”, a spus Michael Hewson, analist de piaţă la CMC Markets.

Răul ar putea fi abia la început. Dar, cu puțin talent managerial, orice dezastru poate fi gestionat. Și vânzările au evitat o cădere bruscă fiindcă Volkswagen a luat măsuri rapid. Fără să aștepte semnale din piață, a început să dea în prețuri. Dealerii Volkswagen din Germania, de altfel cea mai mare piață auto a Europei, au oferit reduceri de preț de peste 11%. Au fost mai mari decât în luna anterioară, iar în noiembrie deja se vorbește de reduceri agresive țintite în special către companiile care vor să-și facă flote de Volkswagen-uri. Dacă își joacă corect cărțile, grupul ar putea să se scuture rapid de efectele scandalului. Dinamica pieței europene ajută - crește fără oprire de mai bine de doi ani.