Sari la conținut

China, contributor major la bugetul Apple

China a detronat Statele Unite în topul sumelor cheltuite pe aplicaţii şi jocuri de iOS, devenind cel mai important contribuitor la bugetul Apple din acest punct de vedere.

Nanjing Opens Second Apple Store

Foto: Guliver / GettyImages

Conform companiei de analiză a pieţei de aplicaţii mobile App Annie, pentru prima oară de la lansarea App Store, în 2008, Statele Unite nu mai deţin primul loc în topul sumelor investite şi aplicaţii şi jocuri pentru iOS. Acestea au fost detronate în Q3 2016 de China, relatează News.ro.

Chinezii au cheltuit 1,7 miliarde de dolari în magazinul de aplicaţii al celor de la Apple în ultimul trimestru. Nu doar că a depăşit Statele Unite, dar a făcut-o cu o marjă de 15%. Mai mult, analiştii de la App Annie prevăd că această tendinţă se va menţine cel puţin până în 2020.

China, Statele Unite şi Japonia sunt ţările care cheltuiesc cel mai mult în magazinul de aplicaţii pentru iPhone şi iPad.

Fără să dea cifre, raportul App Annie susţine, cum era de aşteptat, că cea mai mare pondere a banilor cheltuiţi de chinezi sunt legate de jocuri - fie achiziţionarea jocurilor, fie aşa-numitele ”in app purchases” (diverse elemente necesare pentru evoluţia în cadrul jocurilor ce pot fi cumpărate direct din joc).

Apple concurează în China pe piaţa conţinutului digital cu companiile locale, dar este scutită de concurenţa unora din principalii săi competitori. În timp ce Google s-a retras complet din China în 2010 ca răspuns la cererile de cenzură venite din partea guvernului chinez, Apple vinde inclusiv filme, seriale, muzică şi cărţi începând din 2015.