Adblock Plus a început să vândă reclame

Data publicării:
adblock_plus

Adblock Plus lansează Acceptable Ads, o platformă prin care vrea să înlocuiască bannerele tradiţionale cu propriile reclame, aşa-zis acceptabile.

adblock_plus

Cea mai folosită soluţie pentru blocarea reclamelor pe internet, Adblock Plus, devine ea însăşi piaţă de reclame. Din acest moment, Adblock Plus nu mai blochează reclamele, ci înlocuieşte reclamele normale ale publisherilor cu propriile sale reclame.

Platforma Acceptable Ads, care funcţionează din 2011, s-a schimbat radical prin această mutare. Până acum, prin Acceptable Ads, Adblock Plus permitea afişarea unor anumite reclame, care nu deranjau prea tare utilizatorul şi care ajungeau să treacă de propriile filtre doar după ce furnizorul reclamei plătea pentru asta. Cu alte cuvinte, era doar un şantaj, cu utilizatorul în rol de ostatic.

Acum, Acceptable Ads se transformă într-o adevărată piaţă de reclamă. Creatorii de conţinut care se înscriu în program îşi vor vedea reclamele înlocuite cu cele considerate de Adblock ca fiind acceptabile şi vor primi 80% din venituri, scrie News.ro.

Practic, Adblock Plus le dă de ales publisherilor între a avea reclamele blocate sau a afişa reclamele furnizate de Adblock şi a renunţa la 20% din venituri. Evident că aşa-numitele reclame acceptabile livrate de Adblock vor genera venituri mai mici, deci site-urile vor avea de pierdut de două ori din această cauză.

Ceea ce trebuie să reţină utilizatorii în urma acestei schimbări la 180 de grade a politicii Adblock Plus este că nu mai au niciun motiv să folosească acest instrument, pentru că nu mai este unul care să blocheze reclame.

Utilizatorii săi sunt folosiţi doar pentru a şantaja publisherii în a plăti un comision gras către Adblock Plus, dar reclamele, într-o formă sau alta, tot vor fi afişate.

Conţinutul este creat de publisheri, nu de Adblock, astfel că susţinerea acestui sistem prin folosirea Adblock Plus nu va ajuta creatorii de conţinut să genereze articole mai bune, ci nu va face decât să instaureze un intermediar care se foloseşte de nevoia de monetizare a publisherilor şi pretenţiile utilizatorilor pentru a obţine o parte însemnată din venituri fără niciun merit.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri