Sari la conținut

Curse cu mașini inteligente. 11 echipe s-au întrecut în finala pe Europa de Sud-Est, la Craiova

Maşina concurenţilor din Craiova a parcurs traseul de 60 de metri, fără să iasă de pe pistă, în doar 19 secunde. Deşi au avut la dispoziţie un kit eletronic care trebuia îmbunătăţit, au preferat să o construiască de la zero.

„Am avut ceva emoţii, lumina nu este atât de grozavă pe cât ne doream, dar a ieşit ceva frumos. Câtă muncă este în spatele acestei maşinuţe? Mai bine de un an de zile,” a spus Marius Anghel, câştigător Facultatea de Automatică Craiova.

Cursele nu au fost uşoare. Mașinile fie au ieșit de pe traseu, fie nu au scos un timp bun.

„Au fost cele mai frumoase 9 luni din viaţa mea, am lucrat la ceva care îmi place cu adevărat,” a precizat Borys Tymchenko, echipa Ucraina.

„Am exagerat un pic cu aşteptările noastre şi am avut încredere că acea curbă va putea fi luată şi nu a fost luată şi trebuia să o calibrăm mai bine. A fost un traseu greu? Da, lung şi complicat,” a adăugat Andrei Duma, Bucureşti.

Tehnologiile cu care ei lucrează acum sunt foarte apropiate de tehnologiile care există acum în piaţa auto,” a explicat Alin Meleandră, programator, membru al juriului.

Evenimentul a fost organizat pentru prima dată la Craiova de Facultatea de Automatică.

Se ţine în întrega lume, noi încercăm să ajungem la finala europeană şi deja am ajuns cu două echipe din trei,” a mai spus Cosmin Ionete, organizator Facultatea de Automatică Craiova.

Câștigătorii, echipe din Craiova şi Odessa, Ucraina, vor merge la München pe 9 mai în finala europeană.