Facebook anunță modificări pentru a preveni propagarea știrilor false

Data publicării:
Facebook_GettyImages-453248108

Facebook plănuiește să facă mai ușoară posibilitatea de a raporta știri false sau de a adăuga avertizări atunci când distribuiți un articol din surse în care nu aveți 100% încredere, anunță compania pe blog.

reporting-a-story-as-fake

„Acum câteva săptămâni am anunțat câteva dintre lucrurile la care lucrăm pentru a aborda problema știrilor false și farselor. Astăzi ne-am dori să vă împărtășim câteva actualizări pe care am început să le lansăm:

Raportare mai ușoară

Vom testa mai multe moduri de a face mai ușoară raportarea unei farse sau unei știri false văzute pe Facebook. Veți putea face acest lucrur printr-un click pe colțul din dreapta sus al unui post. Ne-am bazat foarte mult pe comunitatea noastră pentru ajutor cu privire la această problemă, iar acest lucru ne poate ajuta să detectăm mai repede știrile false.

Marcarea postărilor ca „îndoielnice”

Credem că furnizarea de mai mult context poate ajuta oamenii să decidă singuri în ce să aibă încredere și ce să distribuie. Lucrăm deja cu entități din afara Facebook pentru a implementa un sistem de Fact Checking(verificarea postărilor).

disputed-story1

Dacă o știre se dovedește a fi falsă va fi marcată ca „îndoielnică” și va exista un link în care se explică de ce. De asemenea, nu va dispărea posibilitatea de a distribui aceste postări, dar va apărea o avertizare că știrea este „îndoielnică”.

Distribuirea informată

Căutăm constant să îmbunătățim News Feed-ul și astfel am ajuns la concluzia că dacă citirea unui articol nu îi face pe oameni să îl distribuie, acesta poate fi un semn că oamenii au fost înșelați. Vom testa încorporarea acestui tip de semnal în ierarhizarea știrilor în News Feed.

Întreruperea stimulentelor financiare pentru spammeri

Cele mai multe știri false au la bază motivația financiară, iar noi încercăm să reducem cât mai mult posibilitatea ca spammerii să profite. Este important pentru noi ca știrile pe care le găsiți pe Facebook să fie autentice și interesante”, au scris reprezentanții Facebook pe blog.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri