Facebook recunoaște noi erori în măsurarea audienței

Data actualizării: Data publicării:
Facebook_GettyImages-453248108

Facebook a raportat miercuri mai multe erori în măsurarea audiențelor într-o serie de conținuturi în rețeaua sa, recunoscând că acestea au fost adesea supraevaluate, și a anunțat o serie de măsuri pentru a le rezolva, relatează France Presse, citată de Agerpres.

Facebook_GettyImages-453248108
FOTO GettyImages

Aceasta este a doua oară în ultimele luni când rețeaua socială americană se confruntă cu probleme de acest tip: ea a recunoscut deja la sfârșitul lunii septembrie că a furnizat timp de doi ani statistici greșite privind durata medie de vizionare a videoclipurilor, umflată artificial cu rate cuprinse între 60% și 80%.

De data aceasta, Facebook susține, de exemplu, că, începând din luna mai, datele agregate pentru 7 sau 28 de zile pentru audiența "pagini" (create în rețeaua sa de către companii sau branduri) au uitat să "de-duplice'' persoanele care au revenit în mod repetat în timpul acestor perioade. Odată corecția făcută, numărul de vizitatori ar trebui să fie revizuit în scădere cu 33% și 55%.

De asemenea, Facebook recunoaște că a supraestimat cu 7% până la 8% în medie, începând cu luna august, timpul petrecut pe articolele publicate de editorii de ziare utilizând instrumentul său Instant Article.

De asemenea, rețeaua a optat pentru o definiție mai restrictivă a numărului de vizionări ale reclamelor plătite și integrate în fluxul de noutăți al utilizatorilor săi, ceea ce ar trebui să reducă în medie cu 20% cifrele de audiență pe care le furnizează agenților de publicitate.

Facebook dă asigurări, în schimb, că a subestimat numărul persoanelor care urmăresc integral clipurile publicate pe rețea. Numărul "clipurilor vizualizate 100%" ar trebui, prin urmare, să crească cu aproximativ 35%.

Compania precizează că aceste date eronate nu sunt cele pe care se bazează pentru a fixa prețurile practicate pentru publicitatea în rețeaua sa.

Aceste măsurători ale audienței sunt, totuși, importante pentru agențiile de publicitate și pentru companii, care le folosesc pentru a evalua impactul campaniilor lor, ca și pentru rețeaua socială, care obține cele mai multe venituri din publicitate și are interes să păstreze încrederea acestora furnizând statistici fiabile.

Facebook a anunțat, de asemenea, miercuri că a înființat un nou sistem de revizuire internă pentru a se asigura că măsurătorile sale sunt clare și la zi. Compania promite o mai mare transparență pe viitor, cu definiții mai clare ale datelor furnizate, precum și cu informații regulate privind modificările pe care le întreprinde. Facebook a mai precizat că ia în calcul utilizarea mai multor date furnizate de către companii specializate în măsurarea audienței, precum comScore sau Nielsen.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri