Sari la conținut

iPad Pro, tableta care vrea să înlocuiască computerele

Noul iPad lansat pe 21 martie a fost numit simplu iPad Pro. Sau poate este mai corect să îi spunem iPad Pro de 9,7 inchi similar modului în care facem diferenţa între diferitele tipuri de Macbook-uri în funcţie de diagonala ecranului. Şi această comparaţie este importantă pentru că mai nou exact aşa vrea Apple să va uitaţi la noul iPad: că la un laptop.

Compania americană vrea să îşi ajute consumatorii să se gândească la iPad-uri în termeni de mărimea ecranului şi nu de numărul versiunii. Şi deşi intenţia Apple este cel puţin admirabilă în acest sens, este totuşi iPad Pro un computer?

Din punctul de vedere al preţului, iPad Pro nu este un device ieftin. El porneşte de la 600 de dolari pentru modelul de bază şi ajunge până la 900 de dolari pentru modelul de 256 de GB. Dacă mai adăugăm şi accesoriile Apple Pencil şi Apple Keyboard la asta, ajungem deja la o sumă de bani care ne-ar putea cumpăra un laptop destul de performant.

Din punctul de vedere al designului şi al dimensiunilor, noul iPad Pro arată aproape exact că iPad Air 2 cu excepţia unei linii vizibile pe spate, în locul în care se află antena menită să ajute performanţele wifi ale device-ului.

În plus, noul iPad Pro are o cocoaşa vizibilă unde se află camera e 12 megapixeli. Ceea ce este cel puţin neaşteptat din partea unei companii care este atât de atentă la detalii de design.

Şi dacă tot vorbim despre camere foto pentru tablete/laptopuri, cred că este un prilej bun să vă spunem că habar nu avem de ce producătorii de gadgeturi încă insistă cu asta. Cine face poze cu tableta? Şi de ce dacă încerci să redefinesti tableta sub formă de laptop încă ai nevoie să introduci o cameră de 12 megapixeli care să îi afecteze form factor-ul?

Dar să ne întoarcem la noul iPad Pro. Deşi design-ul nu este ideal, rămâne în continuare o tabletă construită bine şi plăcută din punct de vedere estetic. Este uşoară, cântărind în jur de 500 de grame, iar în interiorul carcasei se află un computer puternic. Este la fel de rapidă că varianta mai mare a iPad Pro-ului lansată anul trecut, funcţionează cu Apple Pencil şi încorporează o nouă tehnologie de culoara numită True Tone care îţi permite să ajustezi temeperatura de culoare a ecranului pentru a se potrivi cu cea a camerei în care eşti.

Această tabletă nu vine însă într-o perioada uşoară pentru compania americană. iPad-ul de anul trecut nu a fost salvatorul pe care Apple îl aştepta iar vânzările tabletelor Apple au scăzut cu 21% în primul trimestru din 2016. Deşi acest nou iPad este fără discuţii un device impresionant din multe puncte de vedere, de la performanţă la ecran şi la accesoriile bine construite, iPad Pro-ul s-a definit că un produs de nişă.

Iar provocarea şi mai mare pentru Apple este generată de lupta în care a decis să între. În cadrul evenimentului, Phil Schiller a identificat concurenţa lui iPad Pro că fiind „PC-uri vechi de cinci ani pe care milioane de oameni încă le mai folosesc”, probabil în speranţa că e mai uşor să convingi acest public să îşi cumpere un iPad pro de 9,7 inchi decât pe actualii posesori de alte modele de iPad-uri să facă acest pas.

Însă obiectivul companiei de a înlocui laptopurile cu această tabletă, indiferent cât de performantă ar fi, este cel puţin ambiţios iar preţul ridicat al device-ului nu îi ajută deloc.