Sari la conținut

Jocul Pokémon Go, mai popular decât pornografia

 

Foto: Gulliver/GettyImages 

Noul joc al celor de la Nintendo este de departe cel mai popular joc al verii. Iar distracția oferită de colectatul pokemonilor pare să fie și mai mare decât pornografia, un „domeniu de interes” foarte popular, pentru ani de-a rândul, pe Internet. Așa se face că în căutările Google, Pokemon a depășit pornografia.

Căutările din ultima săptămână, de pe Google, pentru Pokemon Go (albastru) și pornografie (roșu).

Mai mulți oameni au căutat în ultima săptămână noul joc de realitate augmentativă decât pornografia, lucru foarte rar întâlnit. Ultima oară când acest lucru s-a întâmplat a fost în jurul referendumului de ieșire a Marii Britanii din Uniunea Europeană, un eveniment în premieră din istoria de decenii a UE și de impact pentru economia globală.

Acțiunile Nintendo au crescut cu peste 50% de la lansarea jocului Pokemon Go

Joi, titlurile Nintendo au înregistrat la Bursa din Tokyo un avans de 16%, astfel încât de la închiderea ședinței de tranzacționare de vineri creșterea generală este de 56%.

Nintendo, care a dezvoltat și jocul Super Mario, se bazează în mod tradițional pe vânzările consolelor de jocuri. Totuși, acestea au încetinit în ultimii ani deoarece din ce în ce mai mulți oameni preferă să joace online și pe dispozitive portabile, scrie Agerpres.

Disponibil în SUA, Australia și Noua Zeelandă de săptămâna trecută, jocul Pokemon Go a ajuns oficial și în Europa, începând de miercuri putând fi descărcat în Germania, iar în zilele următoare și în alte țări europene.

Acest decalaj nu i-a împiedicat însă pe europeni să facă parte din cei care până acum au descărcat de peste șapte milioane de ori acest joc lansat săptămâna trecută de Nintendo.

Pasionații europeni de jocuri puteau să descarce direct aplicația pretinzând că sunt domiciliați în una din primele trei țări unde a fost lansat jocul.

Isteria Pokemon Go a început să creeze probleme grave

Pokemon Go este un joc gratuit, care implică găsirea și capturarea de personaje virtuale Pokemon în diferite locuri din viața reală. Practic utilizatorii se mută din jocul digital în lumea fizică, prin intermediul camerei smartphone-ului lor, făcându-i să descopere locații în viața reală unde pot găsi, face schimb și lupta cu pokemoni.

Pokemon Go a generat deja venituri de mai multe milioane de dolari. Jocul în sine este gratuit însă utilizatorul este stimulat să plătească dacă vrea să adauge anumite funcții suplimentare, de exemplu pentru a cumpăra alimente pentru hrana monștrilor capturați.

Aplicația, dezvoltată de Niantic Inc, start-up intern al Google-Alphabet, împreună cu Nintendo Co Ltd și Pokémon Company International, a fost lansată în Statele Unite, Noua Zeelandă și Australia la 7 iulie.

În mai puțin de o săptămână, a devenit una dintre aplicațiile cele mai descărcate de pe Android Magazin Play.

Pokémon GO are mai multe facilități decât Tinder, iar utilizatorii petrec mai mult timp pe acest joc decât pe WhatsApp, Instagram, Snapchat sau Facebook Messenger, potrivit unui studiu SimilarWeb.

Numele Pokemon este o abreviere a cuvintelor Pocket Monsters, ce în traducere înseamnă „monștrii de buzunar”.