Sari la conținut

Numărul românilor cu cont de Facebook s-a triplat față de 2011

Dacă pentru mulți utilizatori accesarea contului de Facebook este doar un obicei, pentru alții a devenit o dependenţă. Românii petrec în medie trei ore pe zi în mediul online, arată studiile. Există, însă, şi cazuri în care oamenii pierd noţiunea timpului atunci când intră în spaţiul virtual.

Cum răspund unii dintre români când sunt întrebați cât timp stau pe Facebook? Iată răspunsurile:

- Păi, depinde...cam toată ziua dacă am timp.

- Este la ordinea zilei să intru pe Facebook, să vorbesc cu prietenii, să verific noutăţile.

- Pentru că sunt student şi am nevoie de aceste reţele de socializare pentru a comunica cu colegii şi profesorii. Am nevoie de foarte multă informaţie şi nu am de unde altundeva să acumulez atât de multă informaţie.

Potrivit psihologilor, dorinţa de informare se poate transforma foarte uşor într-o dependenţă. Problemele apar atunci când ajungem să neglijăm orice altă activitate pentru a petrece tot mai mult timp pe reţelele de socializare.

În cazul tinerilor, îşi aruncă rucascul când ajung acasă şi îşi petrec tot timpul în faţa calculatorului. Practic, întregul nostru orizont este ocupat de zona social media înseamnă că ar trebui să ne punem deja un semn de întrebare”, spune Mirela Horumba, psiholog.

Numărul românilor care au cont de Facebook a crescut de trei ori în ultimii trei ani.

Numărul românilor de pe reţelele de socializare creşte permenent. Pe Facebook, spre exemplu, numărul lor a ajuns la 7,2 milioane de utilizatori şi creşte în continuare. De exemplu, în 2014 faţă de 2011 sunt de trei ori mai mulţi utilizatori. Atunci erau 2,5 milioane, iar acum sunt 7,2 milioane”, declară Ionuţ Oprea, manager companie de monitorizare social media.

Raportul dintre persoanele care utilizează reţelele de socializare este în favoarea bărbaţilor, cu un procent de 51%. Din punct de vedere al stării civile, persoanele singure sunt pe primul loc, cu un procent de 36% din totalul românilor care deţin cel puţin un cont pe reţelele de socializare.