Sari la conținut
News Alert

Campanie pentru salvarea planetei. Doi ambasadori îi sfătuiesc pe români să meargă cu bicicleta

Stingerea luminii când nu avem nevoie de ea, scoaterea din priză a aparatelor electrice peste noapte sau folosirea bicletelor în locul maşinilor sunt doar câteva din acţiunile simple care reduc consumul de energie şi poluarea. „Redu amprenta de carbon” este o provocare lansată tuturor românilor, care trebuie să înţeleagă că încălzirea globală va schimba dramatic lumea în care trăim, este mesajul campaniei în cadrul căreia zeci de voluntari vor merge în şcoli pentru a-i învăţa pe elevi de ce trebuie să aibă grijă de mediu.

Oprind imprimanta la birou peste noapte economiseşti energie electică cât pentru a pregăti 30 de căni de ceai. Sunt lucruri mici pe care oricare cetăţean le poate realiza în viaţa de zi cu zi. O metodă simplă este respectarea regulii celor trei R: Reduce, Refoloseşte, Reciclează”, spune Paul Brummell, ambasadorul Marii Britanii în România.

Ministrul Mediului crede în puterea exemplului şi a venit la lansarea campaniei „Redu amprenta de carbon” pe bicicletă. A stârnit invidia tinerilor din Parcul Herăstrău cu modelul său pliabil şi uşor de transportat. Atilla Korodi spune că, atunci când nu e obligat să poarte costum, lasă maşina acasă şi pleacă pe două roţi.

„Ca să fac o medie anuală, o dată pe zi pe săptămână, probabil. Dar sunt momente, perioade când merg mai mult, cum este asta, sfârşit de august-început de septembrie, când nici agenda nu-mi împune atâtea întâlniri încât să am toate costumele pe mine, ci să merg mai casual”, a spus ministrul.

Şi ambasadorul Germaniei la Bucureşti vrea să reducă noxele produse de automobilul său, dar recunoaşte că e complicat să te descurci pe două roţi prin Bucureşti. Chiar dacă era îmbrăcat în costum, Hans Werner Lauk a dat o tură cu bicicleta prin parc.

„La sfârşit de săptămână îmi iau echipamentul şi vin în Parcul Herăstrău şi îmi fac plimbările aici”, spune Werner Hans Lauk, ambasadorul Germaniei în România.

La fel ca ambasadorul german, mulţi bucureşteni îşi scot bicicleta din casă doar la sfârşit de săptămână sau doar prin parcuri. Cu un trafic extrem de aglomerat şi fără piste destule pentru biciclişti, plimbările pe două roţi sunt mai degrabă un coşmar decât o relaxare.