NASA anunță lansarea unei misiuni pentru „a atinge Soarele”

Data publicării:
solar probe plus

NASA anunță miercuri o nouă misiune, care are ca scop lansarea unei sonde care va intra în atmosfera solară, despre care spune că este prima misiune pentru „a atinge Soarele”, informează Science Alert.

Misiunea „Solar Probe Plus” va trebui să facă față unor temperaturi și radiații extreme, iar  datele colectate de aceasta vor ajuta astronomii să anticipeze furtuni solare și vor oferi indicii în legătură cu câteva dintre cele mai mari mistere ale Soarelui. „Solar Probe Plus” nu este prima misiune de acest fel. Cu 41 de ani în urmă, în 1976, a existat o misiune asemănătoare - Helios 2 s-a apropiat la 43 de milioane de kilometri de Soare cu scopul de a studia radiaţiile cosmice şi vânturile solare.

Programată să fie lansată în august 2018, „Solar Probe Plus” va înconjura Venus de șapte ori pe parcursul a șapte ani, pentru a-și calibra orbita și se va apropia la doar 6 milioane de kilometri de Soare(distanţa dintre Pământ şi Soare este de aproape 150 de milioane de kilometri), unde va trebui să facă față unor temperaturi de aproximativ 1.400 de grade Celsius. La această distanţă, senzorii vor putea să depisteze câmpurile magnetice, precum şi să prindă particule solare fără riscul arderii.