O bacterie necunoscută, descoperită la bordul Stației Spațiale Internaționale

Data publicării:
statia spatiala internationala
Staţia Spaţială Internaţională. Foto: Getty Images

Oamenii de știință de la NASA au descoperit existența unei bacterii necunoscute la bordul ISS, Stația Spațială Internațională - o descoperire promițătoare pentru cercetare, informează ediția online a publicației CNews Matin.

Bacteria numită Solibacillus kalamii a primit acest nume în onoarea fostului președinte indian Abdul Kalam, notează Agerpres.

Organismul, prelevat de pe filtrele de pe ISS, este necunoscut pe Pământ. Aceste filtre fac parte din sistemul de curățare al stației și au rămas la bord timp de patruzeci de luni.

Stația spațială, care orbitează la 400 de kilometri de Pământ, adăpostește, alături de astronauți, mai multe bacterii și mucegai. Deoarece ISS este un spațiu închis, mucegaiul se poate acumula rapid și, prin urmare, este necesar să fie curățat pentru ca pereții să nu fie afectați.

Chiar dacă bacteria nu a fost observată niciodată pe Pământ, oamenii de știință pun totuși sub semnul întrebării caracterul său extra-terestu. În fapt, ea ar fi putut fi transportată la bord și supraviețui condițiilor ostile din spațiu. Un element care ar putea fi util chimiștilor pentru a se proteja împotriva riscului de radiații, notează publicația franceză în articolul publicat la 25 mai.