O nouă specie de muşte a fost numită după pandemie. Unde a fost descoperită Potamophylax coronavirus

musca Potamophylax coronavirus
Musca Potamophylax coronavirus a fost descoperită într-un parc natural din Kosovo. Foto: bdj.pensoft.net

O nouă specie de muscă, descoperită în Kosovo, a fost denumită după pandemie - Potamophylax coronavirus. Oamenii de știință care au botezat-o atrag atenția asupra vremurilor pe care le traversăm, dar și asupra poluării care afectează tot mai mult mediul.

Deşi a fost descoperită cu mai mulţi ani în urmă, într-un parc naţional din Kosovo, cercetătorii au caracterizat din punct de vedere ştiinţific această varietate de tricopteră abia în timpul carantinei impuse de pandemia de coronavirus. Acest lucru i-a adus numele de Potamophylax coronavirus, conform unui studiu publicat la 7 aprilie în Biodiversity Data Journal, scrie Agerpres.

Numele acordat acestei specii de insecte aminteşte de vremurile pe care le traversăm, dar în acelaşi timp atrage atenţia și asupra altui flagel: poluarea şi distrugerea valoroaselor ecosisteme de apă dulce din Kosovo, potrivit DPA.

Oamenii de ştiinţă au constatat că numeroase cursuri de apă sunt periclitate din punct de vedere ecologic, îndeosebi ca urmare a construirii şi punerii în funcţiune a centralelor hidroelectrice, inclusiv râurile pe malurile cărora a fost descoperită noua insectă.

Editor : B.P.