Sari la conținut

Topul sponsorizărilor în fotbalul românesc

Veniturile campionatului românesc de fotbal au scăzut cu 10 milioane de euro anul trecut, de la 66 de milioane la 56 de milioane de euro, arată o sinteză făcută de LPF.

Cluburile de fotbal sunt dependente de drepturile de televizare, care le-au adus 40% din banii încasaţi anul trecut.

Apoi, a doua mare sursă de venit a fost de la autorităţile locale sub formă de subvenţii acordate anumitor echipe. Banii de la primării au însemnat 20% din venituri.

Tot cam pe acolo au fost şi veniturile din sponsorizările pe care au reuşit să le atragă echipele. Iar în ceea ce priveşte sponsorii lupta s-a dat între Dinamo şi Steaua. Iar Dinamo a câştigat. A atras de 1,3 milioane de euro, cu 100.000 de euro mai mult decât Steaua. Pe locul trei în clasamentul sponsorizărilor a fost echipa lui Gheorghe Hagi, Viitorul Constanţa, care a reuşit să obţină 780.000 de euro. Ca o comparaţie, FC Barcelona a semnat cu o singură firmă un contract de sponsorizare de peste 200 de milioane de euro.