Sari la conținut

Etichete mai clare pentru produsele din carne

După izbucnirea scandalului cărnii de cal, în care a fost implicată şi România, au reapărut discuţiile despre etichetarea cărnii pe care europenii o cumpără din magazine. 90% dintre consumatori vor să ştie de unde provine carnea din alimentele procesate de pe rafturi.

Potrivit unui regulament european intrat în vigoare de la 1 aprilie toate tipurile de carne vor avea pe etichetă ţările în care a fost crescut şi tăiat animalul. Impactul acestei măsuri va fi extrem de important: în Uniunea Europeană sunt produse anual 45 de milioane de tone de carne. În Franţa, marii producătorii vând deja loturi de carne ce respectă noile reguli de etichetare.

Pe caserolele de pui, porc sau rață sunt inscripționate alături de data de expirare și mesaje privind proveniența produsului. De obicei pe pachete este inscripționat că au originea în Franța, în caz contrar se specifică și locul în care a crescut animalul, transmite Sebastian Perju, corespondent Digi24 Franța.

Şi în hipermarketurile spaniole sunt trecute pe etichete informaţii concrete despre locul de unde provine carnea.

În privința acestui file de pește spadă, informațiile de pe etichetă spun că a fost capturat peștele în Atlanticul de sud-est, în privința cărnii de vită, de vițel mai exact, din Irlanda, eticheta acestui produs ne anunță că a fost crescut, îngrășat și sacrificat în Irlanda, transmite Ciprian Bălțoiu, corespondent Digi24 Spania.

Și la noi, cele mai multe produse au deja etichete noi.

Florin Căpăţână, reprezentantul unui lanţ de hipermarketuri: "Pentru carnea proaspătă stocurile se vor termina în funcție de valabilitatea pe care producătorul a dat-o. Pentru cea congelată stocurile se pot termina într-un an de zile".

Dacă pe rafturile marilor magazine găsim aproape în totalitate carne de pui provenită din fermele româneşti, 10% din carnea de porc vine de peste hotare. Procentul este şi mai mare când vine vorba despre carne de vită, pentru că sunt mai puţini producători autohtoni.