Sari la conținut

Spital îngheţat de datorii la Constanţa. Pacienţii şi medicii, înarmaţi cu fesuri, haine groase şi pături

Managerul unităţii sanitare spune că încearcă să rezolve situaţia, dar este aproape imposibil: are peste trei milioane de lei datorie către ANAF şi alte două milioane de lei către furnizori, inclusvi către CET. Asa că medicii, asistentele şi pacienţii stau in spital cu câte trei sau chiar patru rânduri de haine. Din cauza frigului, cadrele medicale nu reuşesc să consulte pacienţii, decât cel mult să le dea sfaturi. Caloriferele electrice nu reuşesc să ridice mercurul din termometre decât cu cel mult cinci grade şi asta deoarece încăperile sunt spaţioase.

Un pacient a venit la spital cu o răceală puternică. Ca frigul din cabinet să nu-i agraveze boala, omul stă cu un cojoc pe el. Nici medicului nu îi e mai bine.

Halatul peste haina de stradă şi halatul gros, ca sa pot să rezist”, şi-a descris Elena Jacota, medic ORL, ţinuta de serviciu .

Caloriferul din cabinetul de consultaţii este rece. Termometrul de cameră arata 14 grade Celsius, însă doar în condiţiile în care caloriferul electric merge de câteva ore. Pacienţii din saloane stau cu fesuri, haine groase şi înveliţi cu pătura.

Se face din ce în ce mai frig în policlinică, fiind şi foarte mare, numai cu faianţă, cu ciment, chiar este foarte frig, nu fac faţă nici caloriferele sau alte surse, o aeroterma”, a spus Contesina Ciugolia, director la Policlinica CF Port.

Spitalul a acumulat datorii de trei milioane de lei la Fisc şi două milioane către furnizori, inclusiv către Centrala care le dă agentul termic. Iar de aici, totul a mers din rău, în mai rău.

Neavând caldură, pacienţii nu pot fi dezbrăcaţi şi consultaţi, neavând pacienţi nu avem încăsari, neavând încasări, nu o sa avem venit, e un cerc vicios”, a spus Dorel Oprea, manager la Spitalul CF Port.

Pe marginea prăpastiei am fost la începutul anului, acum suntem în prăpastie. Nu poţi cu apă sfinţită să faci medicină”, a spus Dorel Oprea, manager la Spitalul CF Port.

Oficialii din Ministerul Transporturilor spun că toată responsabilitatea cade pe umerii managerului spitalului care şi-a asumat să ţină unitatea medicală pe linia de plutire. Momentan, una dintre măsurile luate de manager a fost tăierea salariiilor cu 20 la sută pe 6 luni, în 2013.