Sari la conținut

"La pas prin Centrul Vechi", un proiect mort

Cu toate că este unul dintre cele mai vizitate oraşe din ţară, la capitolul prmovare Braşovul stă încă destul de prost. Turiştii se plâng că, odată ajunşi aici, nu găsesc nicăieri materiale de promovare a obiectivelor turistice şi, dacă nu vin în grupuri organizate, nu ştiu care sunt principalele locuri de vizitat.

"Nu am găsit un pliant, pe cineva să te oprească pe stradă, să îţi dea nişte pliante să îţi spună: puteţi să vizitaţi...", spune 

"Se ştie de legenda lui Dracula, dar nu toţi turiştii sunt interesaţi de asta. Există un anumit tip de turism care asta promovează, dar istoria, locurile, arhitectura lor, sunt aspecte care ar trebui salvate şi promovate mai mult", spune un turist spaniol.

Ca să vină în întâmpinarea turiştilor, Consiliul Judeţean a implementat proiectul „La pas prin centrul vechi". Cu 45 de lei, vizitatorii puteau cumpăra, de la muzeele din subordinea instituţiei, un card de acces la obiectivele turistice din oraş, o hartă şi o broşură cu Braşovul. Din cele 5000 de pachete tipărite, s-au vândut doar câteva zeci, iar acum autorităţile dau 

"Nu au existat bani prinşi la bugetul judeţului ca să se deruleze şi să se sprijine acest proiect şi fără sprijinul comunităţii de afaceri, el nu a reuşit să se dezvolte", a precizat Claudiu Coman - vicepreşedinte CJ Braşov.

De cealaltă parte, proprietarii de localuri şi pensiuni susţin că oferta nu a ajuns pe birourile lor. Unii s-ar fi implicat bucuroşi dacă proiectul ar fi continuat.

"Tot timpul, turiştii care vin întreabă ce e de vizitat, de unde iau pliante, de unde se informează. Se pot vinde aceste bilete prin noi, dar trebuie să fie un program foarte clar şi perfect!", a declarat  Horia Huluban - proprietar restaurant.

 "Nu a existat răbdarea necesară ca produsul să se maturizeze. Durează un an, doi, trei, până când turiştii ştiu, prin agenţiile de turism, că există acest pachet", a spus Christian Macedonschi - preşedinte APDT Braşov.

Broşurile au fost tipărite în limbile română, engleză şi germană, iar pe tipărirea lor au fost cheltuite 10.000 de lei, bani care, susţin autorităţile judeţene, au provenit exclusiv din sponsorizări.

Reporter: Sorina Secelean / Imagine: Alexandru Apetroae