Sari la conținut
News Alert

Dană specială pentru vapoare uriaşe. Portul Constanţa fost extins cu peste un hectar

Paul Greavu, reporter Digi24 Constanţa: "În urmă cu doi ani acest teren nu exista, aici practic era apă, era Marea Neagră, dar după o lucrare de amploare Portul Constanţa a câştigat peste un hectar de cheu."

Mai exact, a fost construită o dană la care vor acosta vapoare de mari dimensiuni, care până acum nu puteau ajunge în interiorul portului din cauza adâncimii scăzute. Au fost folosite 62 de mii de tone de piatră şi peste 88 de mii de metri cubi de pământ şi astfel s-a obţinut un teritoriu suplimentar de 11 mii de metri pătraţi.

Paul Greavu, reporter Digi24 Constanţa: "Marfa va fi adusă aici de către navele mari şi va fi apoi încărcată în gabare, precum aceasta. Tot procesul este folosit pentru că adâncimea mică din portul Constanţa nu permite intrarea navelor foarte mari."

Concret, aici vor fi descărcate cereale, dar şi alte produse, care apoi vor fi preluate de nave mai mici şi duse în dane specializate din interiorul portului. Până acum, în zona Mării Negre, navele de mari dimensiuni puteau acosta doar în Turcia.

Cornel Panait, prorectorul Univesităţii Maritime Constanţa: "Istanbulul are o serie întreagă de inovaţii tehnologice în port şi acolo e plin de vapoare şi de marfă. Dunărea, din Cernavodă şi până spre ieşirea din ţară, are nevoie neapărat nevoie de lucrări deosebit de importante de dragare."

Specialiştii spun că şi spaţiul de manevră pentru nave va fi mai mare.

Laurenţiu Mironescu, comandant de cursă lungă: "Ai o rază de giraţie posibilă consistentă în zona respectivă, adâncimile sunt mari, nu există pericole adiacente."

Investiţia din Portul Constanţa s-ar putea dovedi inutilă dacă nu se va lucra şi la celelalte căi de transport care asigură circuitul mărfii.

Grigore Fundătureanu, manger de proiect: "Proiectul este finalizat în etapa asta, asta este etapa finală pentru proiectul nostru, dar pentru viitorul concesionar, ca va face platformă betonată, că va face silozuri, că va face...cine ştie ce va face pe el, va fi încă o etapă ulterioară."

24 de milioane de lei a costat proiectul, 85% fonduri europene, iar restul de la bugetul de stat.

reporter: Paul Greavu
operator Cătălin Vârban