Sari la conținut

Garaje şi porţi blocate de borduri

Oamenii care au case de-a lungul Drumului Naţional 56, în Dolj, s-au trezit că accesul spre propria curte a devenit o cursă cu obstacole. Şoseaua a fost reabilitată, iar constructorii au montat borduri înalte, de 30 de cm. Acum, fie nu se mai deschid porţile, fie accesul în garaje este blocat. Reprezentanţii firmei susţin că aşa era prevăzut proiectul.

De trei zile, pentru doamna Adela este o adevărată încercare să intre şi să iasă din propria curte. Constructorii care au rebilitat drumul au montat borduri noi în faţa porţii.

"Dacă ei aşa au proiectul făcut aşa trebuie să facă. Asta le-a fost explicaţia. Domne am o poartă acolo. Nu! Ăsta ne este proiectul, aşa trebuie să mergem mai departe. Şi a rămas aşa. Aşa a rămas." , a spus Adela Mălăin.

Şi vecinul ei, nea Ilie, are acum probleme. Constructorii i-au lăsat drum liber în faţa porţii, dar au blocat de tot accesul în garaj. Potrivit proiectului de construcţie, nicio casă nu poate avea acces mai mare de cinci metri la şosea,iar domnul Ilie ar fi avut nevoie de cel puţin 15.

"Problema este cu garajul acesta. Îl am de vreo 30-40 de ani făcut şi dânşii au venit şi mi-au blocat intrarea. Nu înţeleg pentru ce.", a povestit Ilie Anghelescu.

Borduri la fel de înalte au fost montate şi pe drumul de acces către unul dintre magazinele din comună.

''Sunt, nu ştiu, prea înalte, prea puse fără rost. Ia uitaţi-vă. Nici nu mai are maşina unde să bage. Cu spate, cu faţa, nimic.

Şi dumneavoastră ce aţi făcut?

Eu am căzut pe bordură,cu marfa în braţe.'', a povestit o angajată.

''Cei de la drumuri şi poduri susţin că aşa se prevede în proiect. Dar când s-a făcut proiectul nu ştiu dacă cei care l-au elaborat au stat de vorbă şi cu noi. Pentru că omul, dacă are poartă într-un loc şi garaj într-un loc şi poarta mică în alt loc, ce face dacă-i lasă 5 metri? Trece cu maşina peste gard?'', a declarat Petre Prodileanu, viceprimarul comunei Podari.

Reprezentanţii firmei care s-a ocupat de modernizarea Drumului European 80 susţin însă că totul se va rezolva.

''Deoarece este un drum european, proiectul s-a făcut astfel încât să împiedice cât mai mult cu putinţă accesul pietonilor în drum direct. Deci o proprietate dacă are şi poartă are şi garaj, i-a fost asigurat şi poartă şi garaj. Noi vă spunem cum am rezolvat problemele până acum.'', a precizat Dumitru Paladea, reprezentantul firmei de consultanţă.

Lucrările de modernizare pe Drumul European 80 au început în urmă cu doi ani şi nici acum nu sunt finalizate. Este un proiect realizat cu bani de la Banca Europeană pentru Investiţii şi Guvern, iar valoarea lucrărilor este de 400 de milioane de lei.