Sari la conținut

A început modernizarea DN76 cu ajutorul unui utilaj care reface doi kilometri de şosea pe zi

Utilajul folosit pentru refacerea DN76 sparge asfaltul vechi, îl macină după care îl topeşte. Apoi, este amestecat cu bitum sau piatră concasată, după care este turnat la loc. O metodă eficientă, care le-a permis muncitorilor ca în câteva ore să refacă mai multe sute de metri de drum la ieşirea din Oradea spre Băile Felix.

"Începem cu malaxare, după care o să îl tragem în cote, o să așternem un fel de liant pe el. După aceea o să agățăm de utilaj bitum spumant și luăm de la capăt aceeași operațiune: îl malaxăm, îl compactăm și îl tragem în cote", explică inginerul Rareș Morea.

Firma care a câştigat licitaţia pentru refacerea unui tronson din DN76 a apelat la specialişti din străinătate care au experienţă în reciclarea asfaltului.

"Utilajul face cam 2 kilometri pe zi. Sperăm ca până în decembrie să ajungem în Băile Felix cu asfaltarea", spune Florentin Șucan, șef de șantier.

După ce zece ani lucrările de reabilitare a drumului au bătut pasul pe loc, şoferii nu au încredere în metoda găsită de autorităţi.

"Nu-i vorba de tehnologie aici, tehnologia există și putea să existe și înainte. Aici e vorba de contract, ce specifică contractul: taxă de întârziere, taxă de deficit a drumului."

"De promis se poate promite. Eu nu cred că o să fie gata."

Atât timp cât vremea o va permite, lucrările vor continua pe tronsonul Oradea - Băile Felix, după care vor fi reluate în primăvară până spre Beiuş.

Reporter: Mariana Gurgu
Operator: Darius Pop