Sari la conținut

Colete urgente care ajung greu. Clienţii unei firme de curierat susţin că pachetele vin cu întârziere

Zilnic, la sediul din Oradea al firmei de curierat vin zeci de clienţi care se interesează de coletele pe care le au de primit.

"A fost ridicat (pachetul -n.n.) joia din Bucureşti şi nici astăzi nu a ajuns. Nu se poate aşa ceva... Pe lângă că am aşteptat o lună."

O altă clientă aşteaptă de aproape o lună biletele la ordin pentru un colet pe care l-a trimis în decembrie.

"Am stat mai bine de o oră în sediul lor de aici din Oradea. Aşteptam un ramburs, nişte bilete la ordin care trebuie băgate în bancă... Livrarea a fost făcută încă din 17 decembrie şi nu am primit încă rambursul", spune Simona Bişboacă.

Probleme cu livrarea unui colet a avut şi solistul trupei Vama, Tudor Chirilă. Trebuia să primească un pachet din Germania, care nu a mai sosit, deşi pe site-ul firmei scria că livrarea a fost făcută.

"Undeva, într-unul din depozite (...) se află și un pachet care îmi aparține și care mi-a fost livrat din Germania. Culmea, am plătit o taxă suplimentară ca să-mi fie livrat prin curier, nu prin poștă. Nu a ajuns când era estimat (...) Se pare că apoi pachetul s-a plimbat puțin și pe la Oradea, apoi s-a întors în București, dar nu mă întrebați unde exact. (...) Tot pe site mai scrie că ar fi trebuit să ajungă la mine pe 4 ianuarie. (...) Eu aveam nevoie de pachet azi, cel târziu, așa că voi fi nevoit să-l returnez când îl voi primi. Dacă-l voi mai primi...", a scris Tudor Chirilă pe o pagină de socializare.

Într-o postare pe site-ul propriu, reprezentanţii firmei de curierat recunosc problemele pe care le au. Ei motivează întârzierile prin modificările făcute la platforma software a companiei.

"Stimaţi clienţi,
În această perioadă, firma aduce schimbări în platforma software a companiei. Ne cerem scuze pentru neplăcerile care pot apărea şi vă asigurăm că depunem toate eforturile pentru ca acestea să fie remediate în cel mai scurt timp. Vă mulţumim pentru întelegere!" - stă scris pe pagina de internet a firmei.

Niciunul din angajaţii companiei nu a putut fi contactat la numerele de telefon afişate pe pagina firmei.

"Pe site nu funcţionează nici partea de sesizări, nu au telefon fix, nu au telefon, nu au şefi, nu au... firmă fantomă. Nu ştiu, consider că este o firmă ţepară care îşi bate joc de clienţi pe banii lor", spune Simona Bişboacă.

Clienţii nemulţumiţi de întârzierile livrărilor pot depune plângere la sediul Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor.

"Am înţeles că sunt situaţii referitoare la nerespectarea termenului. E foarte important să consulte aceste termene şi, dacă le încalcă, sancţiunea este destul de mare, de la 2.000 la 20.000 de lei", atrage atenţia Giani Bura, directorul Comisariatului pentru Protecţia Consumatorilor Bihor.

Probleme cu livrarea coletelor de către firma de curierat au apărut în întreaga ţară.

Reporteri: Adrian Ciucuriţă, Bogdan Băcilă
Operator: Robert Rezmuves