Sari la conținut

Responsabilităţi pasate

Reprezentanţii administraţiei locale şi judeţene spun, însă, că nu există niciun acrod scris în acest sens, iar responsabilitatea pentru urcările pe pasaj îi revine proprietarului lui - adică SNCFR. Între timp, în lipsa unui aviz de la primărie, şoferii circulă peste pasaj pe propria răspundere.

Aceste imagini au fost surprinse de un localnic din Curtici, care a asistat la un test de trafic, eşuat, făcut de autorităţi. Practic, în imagini se vede cum unul dintre şoferii maşinilor de mare tonaj este nevoit să încetinească şi să îi facă loc celuilat conducător auto pentru că cele două autovehicule nu au suficient spaţiu ca să vireze simultan şi să urce, respectiv să coboare pasajul. Pentru această problemă, însă, proprietarul construcţiei, SNCFR,- spune că nu are nicio vină:

„Primăria Curtici urma să execute o retrasare a străzii de conexiune pentru a asigura un acces direct în oraş, iar Consiliul Judeţean urma să realizeze o sistematizare a DJ 792C pentru a lărgi accesul spre pasaj, ambele lucrări urmând a fi executate în timpul derulării proiectului, din sursele de finanţare alocate în acest sens prin bugetele acestor instituţii"

Atât Primăria Curtici cât şi Consiliul Judeţean Arad spun, însă, că nu există nici o înţelegere în acest sens.

„O înţelegere trebuie pusă pe hârtie. Dacă îmi arat o hârtie din care să reiasă că a avut loc un protocol sau o înţelegere cred. Până atunci... sunt doar vorbe!”, spune Bogdan Ban – primarul oraşului Curtici.

„Tot ce înseamnă alte racorduri, ca şi cu drumul judeţean, trebuie făcute de proprietarul investiţiei, care este SNCFR”, completează Sergiu Bâlcea – vicepreşedinte Consiliul Judeţean Arad.

„Localnicii folosesc deja pasajul deşi acesta oficial nu a fost deschis. Primăria Curtici nu şi-a dat acordul pentru deschiderea circulaţiei şi în consecinţă nici Poliţia nu a putut să de-a avizul că circulaţia se poate desfăşura în siguranţă” - Dan Codre, reporter Digi24 Timișoara.

În tot acest război al instituţiilor, cei care au de suferit sunt şoferii. Pe de o parte, pentru că circulă peste pasaj pe propria răspundere, în lipsa unui aviz din partea primăriei care să declare oficial deschisă circulaţia peste pasaj. Pe de altă parte, pentru că au de aşteptat la cozi uşiaşe formte din cauza dificultăţii cu care se circulă în zonă.

„Am fost acolo la simulare şi nu... din păcate nu-i o soluţie viabilă şi nu înţeleg de ce vrea să închidă trecerea la nivel cu calea ferată...”, admite un șofer.

 „[Ce spuneţi că au făcut pasajul dar nu încap camioanele?] Cum se poate asta? E ceva normal la noi nu? În România”, adaugă un alt șofer.

„Aici trebuia să îl facă nu acolo. Aici. Numai acolo – interese politice”, este de părere un alt participant la trafic.

Singura posibilitate ca pasajul să ajungă în administrarea primăriei, care să se ocupe, mai departe, de lărgirea căilor de acces spre pasaj, este ca Autoritatea Rutieră Română să stabilească faptul că circulaţia în zonă se poate desfăşura în condiţii de siguranţă. Slabe şanse, ţinând cont de testul de trafic eşuat de la începutul săptămânii. În aceste condiţii, şoferii mai au de aşteptat până când autorităţile se pun de acord care dintre ele se va ocupa de remedirea situaţiei.

Reporter: Dan Codre

Operator: Cristian Kovacs