Sari la conținut

Trafic de coșmar, soluţii întârziate. Prin Pasajul Popa Şapcă din Timișoara trec zeci de mii de maşini într-o zi

Groapa a fost semnalizată abia după ce șoferii au chemat Poliţia. Şi pentru că altceva nu au putut face, oamenii legii i-au sunat pe angajații Societății de Drumuri Municipale. Problemele pasajului nu se opresc, însă, aici.

Prin Pasajul Popa Şapcă trec peste 33.000 de maşini în decurs de 14 ore, potrivit unui studiu realizat de Primăria Timișoara. Mai mult decât atât, din cauza canalizării proaste, de fiecare data când plouă mai puternic pasajul se inundă și șoferii nu mai pot trece pe aici.

Anul trecut, de exemplu, în urma unei ploi puternice pasajul a fost inundat. Şoferii nu au mai putut trece prin apa care era de aproape jumătate de metru. Un coşmar pentru şoferi este şi traversarea pasajului Jiul din Timişoara. Cozile şi aglomeraţia din orele de vârf îi fac pe conducătorii auto să încalce cu bună știință regulile de circulaţie.

O altă problemă a pasajului este înălţimea lui. Şoferii de TIR care nu văd indicatoarele şi se aventurează pe aici rămân blocaţi. Aşa cum s-a întâmplat cu acest conducător auto. Așadar, lărgirea celor două pasaje este mai mult decât necesară. Dar, bugetul local nu poate acoperi o cheltuială atât de mare. De peste 100 de milioane de lei ar fi nevoie, așa că autoritățile locale vor începe lucrările anul acesta doar la Pasajul Popa Şapcă şi caută finanţare pentru cel de-al doilea.

Lărgirea Pasajului Popa Șapcă costă 68 de milioane de lei, iar a pasajului Jiul peste 36 de milioane de lei. De asemenea, anul acesta Primăria Timişoara promite să înceapă şi lucrările pentru construirea unui nou pod peste Bega, în prelungirea străzii Jiul tocmai pentru a ajuta traficul din zonă.

Reporter: Caterina Ledrer
Operator: Dan Şoşdean
Editor web: Călin Țenche