Sari la conținut

Tronsonul 1 al ocolitoarei Braşovului a fost dat în folosinţă

Primul tronson al ocolitoarei Braşovului a fost dat în folosinţă, aşa că că de acum şoferii care tranzitează oraşul nu vor mai fi nevoiţi să petreacă zeci de minute în trafic, pe bulevarde aglomerate sau pe centuri provizorii prost amenajate. Pe breteaua de ocolire proaspăt inaugurată se va circula în regim de autostradă iar cei mai avantajaţi sunt şoferii de maşini de mare tonaj, care nu vor mai folosi centura din zona CET-ului. 

Recepţia primului tronson din ocolitoarea Braşovului a avut loc la mai bine de patru ani de la începerea lucrărilor. Misiunea drumarilor, în tot acest timp, nu a fost deloc uşoară. Problemele cu firma care a câştigat iniţial licitaţia şi care a intrat în faliment au amânat mult termenul de finalizare. Când în sfârşit lucrurile arată bine, şoferii speră ca centura să rezolve problema traficului din oraş.

Bine că au reuşit până acum, de bine de rău, i-au dat drumul", şofer. 

"Dacă se merge şi se fluidizează, la cum se merge în oraş acum şi măcar cei care fac tranzit să meargă pe acolo, e o chestie bună", şofer.

"Pare o lucrare de calitate, pare bine executată, sper să nu avem alte surprize. Ăsta o să fie, clar, secretul, în studiul de fezabilitate care sper că a fost făcut cu profesionalism, cum ar trebui făcut", Sorin Buşe - ministrul Transporturilor.

Tronsonul are o lungime de 7,3 kilometri, trei poduri, două pasaje, 10 podeţe, două intersecţii şi un nod rutier. Valoarea contractului a ajuns la peste 59 de milioane de lei, fără TVA, de la 88 de milioane, sumă la care fusese estimată iniţial. Pentru ca ocolitoarea Braşovului să fie exploatată la potenţial maxim însă, trebuie finalizate lucrările şi pe al doilea tronson unde, deocamdată, se circulă pe două benzi.

"Sper ca şi celălat tronson, care acum se află în lucru, să se finalizeze cu pasajul de la intersecţia spre Sânpetru, care ne creează şi o problemă de trafic nouă, în zona 13 Decembrie, spre Tractorul", George Scripcaru - primarul Braşovului.

"Constructorii au spus că în aprilie este gata, se va circula şi în luna mai va fi dat definitiv şi tronsonul acela în lucru", Adrian Gabor - vicepreşedintele CJ Braşov.

Întreaga ocolitoare a Braşovului are 18 kilometri iar dacă se merge cu limita legală, tot traseul poate fi parcurs în doar 8 minute. Construcţia ocolitoarei a început în 2011 şi a costat peste 129 de milioane de lei. Proiectul a fost finanţat din bani europeni, tranșa 2007 - 2013, iar termenul-limită de predare era 30 iunie 2016.

Reporter: Sorin Secli
Imagine: Robert Piticu