Aeronavele companiilor low-cost au și 20 de ani vechime

Data publicării:
blue air 1

Duminică, un avion s-a prăbușit în Rusia.

Șase dintre cele sapte aeronave operate de Blue Air sunt închiriate. Ele au trecut de-a lungul timpului pe la alte companii aeriene din Ucraina, India şi Thailanda. Închiriat a fost și avionul care s-a prăbuşit duminică pe aeroportul din Kazan, Rusia. Timp de trei ani, între 2005 și 2008, cu el au călătorit peste 16.000 de români.

„Avem avioane și din 1997 și din 1994 și din 1991, dar sunt avioane în condiții excelente de zbor. Ele vor mai fi în operarea companiei 2-3 ani. Nu doar Blue Air-ul, ci și TAROM-ul operează avioane vechi”, a explicat Gheorghe Răcaru, director general Blue Air.

Pentru că un avion nou poate costa și 300 de milioane de dolari, puține sunt companiile aeriene care își permit să reînnoiască flota la câțiva ani. Cele mai multe operează aceleași aeronave ani buni, cu atât mai mult cu cât sunt companii low-cost.

Tot aeronave închiriate foloseşte și compania aeriană Wizz Air. Firma cu sediul în Ungaria estima în primăvară că va transporta peste 3 milioane trei sute de mii de pasageri în acest an, cu 12 avioane. La fel și Lufthansa, ale căror aeronave au între 8 şi 10 ani vechime. Chiar și un avion bătrân poate fi într-o stare perfectă de funcționare, spun specialiștii, dacă sunt respectate strict controalele periodice. Pe de altă parte, americanii de la Boeing supun aeronavele fabricate de ei unui control minuțios la doi ani sau după 6.000 de ore de zbor.

„Un avion, din momentul în care iese din fabrică, iese cu niște record-uri, documente care se duc după el până când este casat. Noi avem pentru avioanele din flotă circa 3 tone de documente”, spune  Gheorghe Răcaru, director general Blue Air.

Important este că acele controale să nu se facă doar pe hârtie. Actele fiecărui avion sunt verificate atât de companie, cât şi de autorităţile de reglementare din aviaţie. La nivelul Uniunii Europene există chiar o listă neagră a companiilor de la care nu se pot închiria aeronave. Cele mai multe sunt din Africa şi Orientul Mijlociu.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri