Sari la conținut

Autostrada fără capăt. Planul drumului care leagă A3 de Capitală e de ani de zile pe masa consilierilor locali

Familia Ispăsescu locuieşte într-o casă cu două camere pe strada Fabrica de Glucoză din Capitală. De aproape patru ani, cei doi soţi stau cu bagajele făcute pentru că ar putea fi expropriaţi. Prin curtea lor ar urma să treacă drumul care va lega Bucureştiul de autostrada spre Ploieşti.

„Din 2010 se tot aude că vom fi demolaţi. Ne ţine practic încurcaţi pentru că nu putem să investim nimic, absolut nimic în casele noastre”, spune Mariana Ispăsescu.

Ca să se mute de acolo, Primăria Capitalei le oferă 20.000 de euro, bani cu care nu îşi pot permite o nouă locuinţă în oraş.

„Probabil că într-o zonă pe lângă Bucureşti şi o garsonieră, o mică garsonieră”, spune ea.

Preţul oferit de municipalitate a scăzut mereu, spun locatarii.

Virginica Dumitrescu deţine aproape două hectare şi jumătate de teren. Iniţial, autorităţile i-au oferit 4 milioane de euro. Oferta a tot scăzut. În patru ani de discuţii cu Primăria, a pierdut aproape un milion de euro.

„Era 650 de euro pe metru. Acum, din datele obţinute de la notariat, suma pe metru pătrat este 517 euro. Noi suntem de acord să negociem aceste sume”, spune ea.

Iniţial, lărgirea străzii ar fi costat, cu tot cu despăgubiri, aproape 40 de milioane de euro. Ca să facă economii, municipalitatea a modificat de mai multe ori proiectul. Acum s-a ajuns la mai puţin de o treime. Au apărut însă şi compromisurile.

„ Au scos tot ce înseamnă trotuare. Au rămas numai benzile. Uitaţi-vă şi dumneavoastră cum arată proiectul”, spune Virginica Dumitrescu.

Exproprierile au fost în fiecare şedinţă motiv de ceartă între consilieri. Aceștia au respins de fiecare dată planul care ar fi trebuit să încheie autostrada.

Mădălin Dumitru, fostul şef al Direcţiei de Infrastructură, ar fi trebuit să coordoneze proiectul. A fost suspendat din funcţie, însă, după ce procurorii DNA l-au acuzat de corupţie.

În acest moment, autostrada Bucureşti-Ploieşti se opreşte brusc, în câmp, la doar câţiva kilometri de Capitală. Ar mai fi nevoie de construcţia unui segment care să unească şoseaua rapidă, prin strada Fabrica de Glucoză, cu bulevardele Barbu Văcărescu şi Calea Floreasca. În lipsa acesteia, șoferii care preferă autostrada între Ploiești și București stau zeci de minute la coadă doar ca să intre pe DN1.