Sari la conținut

Birocrația ține elicopterul la sol

Lucrările la construcţia bazei aeriene din incinta unităţii de pompieri de la Jibou au început în noiembrie anul trecut, după aproape doi ani de tărăgănări. Muncitorii au reînceput lucrările, acum două săptămâni. Au de ridicat hangarul şi câteva camere, unde vor sta medicii. În plus, trebuie să facă pista de aterizare.

Elicopterul SMURD ar urma să deservească partea de nord-vest a ţării şi anume judeţele Sălaj, Cluj, Maramureş, Bistriţa, Satu Mare şi Bihor, precizează plutonierul-major Cristian Cuibuș, de la ISU Sălaj.

Vor mai trece câteva luni până când lucrările vor fi gata şi altă perioadă până când vor veni medicii coordonatori. Până atunci, toate cazurile grave din Sălaj, care necesită transport aerian, sunt preluate de elicopterul SMURD de la baza din Târgu Mureş.

Elicopterul şi piloţii au de respectat nişte proceduri, până decolează elicopterul, trebuie pregătit, vă daţi seama, timpul de la Târgu Mureş până în zonă...”, spune Liviu Balint, managerul Serviciului de Ambulanţă Sălaj.

Lucrarea a întârziat pentru că, în prima fază, nimeni nu a venit la licitaţia pentru construcţie.

Au fost chestii inedite care s-au întâmplat, dar din fericire suntem pe faza de terminare”, spune Raed Arafat, secretar de stat în MAI.

În plus, a durat până când terenul a fost trecut din proprietatea Ministerului de Interne, în cea a Consiliului Judeţean.

A existat o oarecare nebuloasă, în procedura de transmitere, mai întâi a terenului din proprietatea statului român şi administrarea Ministerului Administraţiei şi Internelor spre judeţul Sălaj, spre Unitatea Administrativ-Teritorială a judeţului Sălaj şi Administrarea Consiliului Judeţean. A fost o perioadă îndelungată, undeva şase luni, cinci luni şi ceva”, recunoaște Cosmin Radu Vlaicu, secretarul județului Sălaj.

Elicopterul care urmează să ajungă în regiunea de Nord-Vest a fost cumpărat la sfârşitul anului 2013 de Ministerul Sănătăţii, iar acum este folosit de celelalte centre aeromedicale SMURD din ţară, în perioada în care restul aparatelor de zbor se află în revizie tehnică.