Sari la conținut
News Alert

Bulevardul „Erorilor”. Fost constructor Metrorex: E o zonă grea, cu construcții grele și teren nisipos

„Locuinţa nu contează cum e. Dacă eu sunt tâmpit, e un lucru, da? Dar trebuie să îmi arătaţi o hârtie. Aşa e legal. Aşa e legea!”, le spune un locatar celor care nu îl lasă să treacă.

Oamenii stau acum la hotel, pe banii constructorului, sau la rude. Şi-au dat seama însă că au plecat doar cu hainele de pe ei şi au nevoie măcar de acte.

 - Am locuit aici, spune o femeie.

- Staţi puţin, staţi puţin!

- Vreau să îmi iau şi eu măcar medicamentele.

- Da, ok, înţeleg. Trebuie să vină aprobare de la domnul Sima.

- De la cine?

- De la şeful de şantier.  

„Să îmi iau medicamentele şi actele casei. Actele noastre, certificat de naştere, buletin...”, explică de ce a venit Mariana Pandele, locatară.

Ion Sebastian Paul s-a trezit dintr-odată fără sursă de venit. Are un atelier de reparat încălţămintea, unde nu mai poate intra. A reuşit să recupereze doar încălţările stricate, nu şi pe cele care trebuiau livrate clienţilor. Discută cu un client la telefon: „Totuşi, au înţeles situaţia domnii şi m-au lăsat să intru. Încălţările sunt în saci, nu ştiu, trebuie să le caut. Am luat şi eu ce am putut. Nu ştiu dacă sunt gata şi dacă dumneavoastră înţelegeţi situaţia mea”. 

„Totuşi, au înţeles situaţia domnii şi m-au lăsat să intru. Încălţările sunt în saci, nu ştiu, trebuie să le caut. Am luat şi eu ce am putut. Nu ştiu dacă sunt gata şi dacă dumneavoastră înţelegeţi situaţia mea”, spune bărbatul.

Clădirea dă deja semne că poate ceda în cazul în care pământul se scufundă şi mai mult.

„Holul, la demisol, este crăpat. Are o crăpătură care ieri avea cam un centimetru distanţă. Ce am putut eu să observ pe întuneric, de aici din canal până spre uşă la cizmăria mea”, mai spune locatarul afectat.

De altfel, întreaga zonă a fost izolată, iar muncitorii au început măsurătorile pentru consolidarea terenului. Traficul auto a fost deviat pe străzile din apropiere, iar pietonii trebuie şi ei să ocolească.

Discuție pieton-bodyguard:

- Dar n-ai voie!

- Cum să nu am voie să merg aici dacă eu trebuie să ajung acolo cu un act la o doamnă? De ce trebuie să mă duc pe acolo? Unde să mă duc?

- Nu puteţi intra.

- Dacă am douăzeci de kile, ce se poate întâmpla? Se surpă cu mine? Eşti nebun?

Specialiştii de la metrou spun că vineri, când Varvara, una dintre cârtiţele uriaşe care sapă la metroul spre Drumul Taberei, a spart peretele viitoarei staţii Eroilor, vibraţiile au produs fisurarea unuia dintre cele șase puţuri construite în zonă pentru evacuarea apei freatice, care este destul de aproape de suprafaţă.

Aşa că în momentul în care străpungerea a fost gata în staţia neterminată au năvălit 500 de metri cubi de apă, pietriş şi nisip. S-a creat astfel un gol sub bulevardul Eroilor Sanitari.

Marin Aldea, director interimar al Metrorex: „E un puţ de epuisment care trage apa din apa freatică. A fost avariat şi apa a pătruns în stația Eroilor 2. S-au luat măsuri de construire pentru izolarea pătrunderii apei în staţii.”

Specialiştii susţin că în zonă e foarte dificil de lucrat în subteran din cauza solului.

Costin Georgescu, fost constructor al reţelei Metrorex: „Acolo se întâlnesc două linii de metrou: linia care vine din Militari şi linia care merge mai departe spre fosta Semănătoare, de-a lungul Dâmboviţei. Şi acum vine şi o linie nouă de metrou din Drumul Taberei acolo. E o zonă grea, plus construcţii mari, construcţii grele şi terenul nisipos”.

Ion Iliescu - fost preşedinte al României, specialist în hidrologie: „Din Munţii Carpaţi, apa care se adună, parţial este preluată în cursurile de suprafaţă, dar o mare parte intră în subteran şi alimentează subteranul. Peste tot se dă de apă subterană”.

Deocamdată, inginerii nu ştiu cât de gravă e situaţia.

Marcelo Reppeto, reprezentat al firmei constructoare: „S-a întâmplat ceva ce nici noi exact nu am înţeles. Un flux ciudat.”

Constructorul şi-a luat angajamentul că va consolida zona în cel mult o lună. Specialiştii spun, însă, că trebuie intervenit cât mai repede. 

Pentru ca zona să devină una sigură, constructorul a injectat mortar de coment în pământul de sub temelia imobilului care a fost şi evacuat. De asemenea, a fost consolidată zona carosabilului, au fost construite puţuri suplimentare pentru evacuarea apei, iar în zona TBM-ului a fost realizat un perete de beton pentru ca lucrările ulterioare să nu mai fie unele cu risc. S-a lucrat şi la remedierea reţelelor de utilităţi.

Staţia de metrou Eroilor va lega magistrala 5 de metrou de restul reţelei subterane. Noul traseu va porni din zona Râul Doamnei, va avea o lungime de 6,8 kilometri, 10 staţii şi un depou şi va deservi cartierul Drumul Taberei, unul dintre cele mai aglomerate din oraş.

Citiți și

Bulevardul „Erorilor”. Cine plătește

Apa, problemă mare în subteranul bucureştean

Bulevardul „Erorilor”. Poveştile oamenilor care au fost evacuaţi din casele afectate de lucrările la metrou

Pe unde vor circula autobuzele afectate de surparea de la Eroilor. Zona rămâne închisă 30 de zile