Sari la conținut

Dezvăluiri în cazul Gabriel Oprea. Autoritățile tac, oamenii vorbesc

Cam aceasta (vezi VIDEO) este viteza cu care se deplasează poliţiştii de la circulaţie atunci când primesc semnalul că urmează să escorteze un demnitar. Pornesc în viteză spre aeroport sau spre locul de unde sunt obligaţi să îl însoţească pe acesta. Nu contează că e zi sau noapte, că e soare sau că plouă. Şi nici măcar siguranţa agenţilor nu este o prioritate. O dovedesc mărturiile sub protecţia anonimatului.

Martor cu identitatea protejată: „Am avut probleme cu motocicleta, s-a oprit în mers. De un an e în garaj. Ne descurcăm noi de plăcuţe. Cine v-a spus ce v-a spus e adevărat. Am văzut că zicea de ABS, la mine ăsta merge. Cu plăcuţele stau prost. Când a început criza, ne-au zis: n-avem piese, n-avem nimic". (Reporter: Cum sunt motoarele?) Starea e deplorabilă, ăsta e cuvântul”.

Unele echipamente sunt mai vechi de 10 ani, deşi specialiştii spun că trebuie schimbate după cel mult doi ani. În plus, solicitările pentru escortă sunt nenumărate, spun oamenii.

Declarație martor cu identitate protejată: „Şi nu doar la Oprea e cu însoţire. De ani de zile, aproape la toate ministerele am fost. Oprea avea mereu trei echipaje. O maşină de poliţie, motor şi maşina lui. Menirea motociclistului pe faţă este să meargă la distanţă. La noi e sistem stas. Uite, la mine pe rezervor scrie minimum 98 (n.r. calitatea benzinei). Asta (n.r. motocicleta) n-a văzut mai bună de 95 benzină. Nimeni de pe teren n-are echipament de ploaie impermeabil. Echipamentul e din 2007, de pe primele BMW-uri (n.r. motocicletele de poliţie). Echipament de iarnă e de prin 2004 sau 2005”.

Aflăm de la aceleaşi surse că nici măcar în seara tragediei, ministrul Gabriel Oprea nu ar fi avut o misiune de urgenţă. Ar fi cerut ca escorta să îl preia de lângă Institutul de Meteorologie.

Reporter: Fusese la vreo întâlnire importantă?

Martor cu identitate protejată: „Sigur nu. Niciodată. Sunt foarte, foarte rare cele în care are nevoie. El permanent merge cu o coloană. Se instituie trei trasee, pentru că nu comunică unde se duce niciodată şi săracii trebuie să se reorganizeze pe traseul corect. Şi e haos, şefii din Brigadă urlă pe staţii, de ce n-au ajuns. Presiune foarte mare”.

Soţia ministrului de interne sare în apărarea acestuia.

Dialog reporter – soția ministrului Gabriel Oprea:

- Eu am înţeles că a mai stat acolo, nu a venit direct acasă.

- A mai stat la locul accidentului şi apoi a venit acasă?

- Da!

- Ați vorbit cu dumnealui?

- Era bulversat, vă dați seama că nu a fost ușor.

- Există momente dese la momentul plecării spre serviciu, la întoarcere totul se face cu ajutorul coloanei?

- Nu! Aici nu este niciodată. Puteți întreba vecinii, nu a fost niciodată mașina poliției.

După accidentul poliţistului, apar şi alte informaţii despre „misiunile de urgenţă” ale ministrului Gabriel Oprea. Una dintre acestea...nunta fiicei primarului din Călăraşi, membru de vază UNPR. Locuitorii oraşului de pe malul Dunării au rămas marcaţi de vizita vicepremierului pentru securitate naţională. Se întâmpla în data de 9 mai.

Discuție reporter – taximetriști:

- Venise ministrul Afacerilor Interne, normal că trebuia să pună niște patrule de poliție în intersecții.

- N-o să vă dea nimeni interviu, pentru că mâine rămânem fără permis, asta e, toată lumea a văzut ce s-a întâmplat.

(Reporter: Şi la nuntă au fost poliţişti?)

- Nu la nuntă, au fost în intersecţii. Au fost multe maşini, au venit mulţi invitaţi şi trebuia să fie cineva să dirijeze.

Primarul Daniel Ştefan Drăgulin, tatăl miresei, are o altă viziune. „A avut o prezenţă discretă şi toţi cei care au fost prezenţi la masă până la ora la care a stat dânsul n-am văzut pe nimeni care să-l păzească sau să aibă grijă de dânsul. Am participat la multe acţiuni alături de dânsul şi niciodată n-am fost sufocaţi sau conduşi de forţe de ordine”, a declarat pentru Digi24 Daniel Ștefan Drăgulin, primarul din Călărași.

În luna septembrie, Gabriel Oprea s-ar fi remarcat şi la Brăila. Nimeni nu vrea să vorbească însă despre întâlnirea UNPR la care se grăbea ministrul de interne. În 25 septembrie traficul pe cele mai importante străzi din Brăila a fost restricționat, semafoarele au fost oprite și toți agenții de la Poliția Rutieră au fost mobilizați în intersecții. Toate acestea pentru că orașul a fost traversat de o delegație oficială care îl însoţea pe Gabriel Oprea. Ministrul se îndrepta către Galați, acolo unde urma să participe la o întâlnire cu membri partidului pe care îl conduce.

Societatea civilă îi cere demisia ministrului de Interne Gabriel Oprea, care, după trei zile de la accident, tot nu a explicat public de ce a avut nevoie de o coloană oficială: „În virtutea transparenţei, cred că putem şti ce treabă avea un ministru al României la acea oră şi de unde venea şi încotro se ducea, dacă folosea maşini oficiale şi escorte de poliţie. Credem că nu este un secret. Cerem demisia pentru faptul că au trecut trei zile şi dumnealui practic a dispărut din peisaj şi nu a dat până acum aceste clarificări în condiţiile în care a murit un om”, a declarat Sorin Ioniţă, preşedintele Expert Forum.

Sunt cinci organizaţii care protestează şi acuză muşamalizarea acestui caz. În scrisoarea deschisă, ONG-urile vor să afle dacă Gabriel Oprea a folosit în mod legal coloana oficială, în ce scop a avut nevoie de ea şi dacă nu cumva vicepremierul abuzează de privilegiile funcţiei sale.  

Citiţi şi:

Polițist mort în coloana oficială | O tragedie, multe întrebări și niciun răspuns
Mărturii șocante despre accidentul polițistului din coloana lui Gabriel Oprea
Președintele așteaptă clarificări în cazul polițistului mort