Sari la conținut

Drumul propus de Ministrul Transporturilor ca alternativă la DN1 nu a fost asfaltat niciodată

Ioan Rus, ministrul Transporturilor: Am putea să facem acest lucru, încă un drum, care să plece din jos de la Comarnic, la Brasov, la Săcele, care ar putea prelua 4.000-5.000 de mașini pe zi.

Deci faceți drumul ăsta?

Ioan Rus, ministrul Transporturilor: În acest moment se lucrează la aducerea la zi a proiectului în sine, era un proiect mai vechi.

Şoseaua care ar trebui să rezolve problema aglomeraţiei de pe Valea Prahovei este actualui Drum Judeţean 102 I, de pe Valea Doftanei. Are 45 de kilometri şi traversează munţii Paltinu şi Cailor. Deşi se află în administrarea judeţelor Braşov şi Prahova, pe acest drum nu a fost turnat niciodată asfalt.

Odată amenajat, turiştii care vin sau pleacă de la munte ar avea la dispoziţie, în total, şase benzi de circulaţie, alături de DN1A Bucureşti-Vălenii de Munte-Cheia şi DN1, Bucureşti-Comarnic-Braşov. În plus, noua şosea trece prin zona Văii Doftana, unde peisajele îţi taie respiraţia, dar facilităţile lipsesc cu desăvârşire. Chiar şi aşa, în zonă au apărut câteva pensiuni, iar patronii cred că amenajarea drumului de acces ar aduce şi alţi investitori.

Dacă DN1 e aglomerat, normal că vin pe aici! Camioanele şi cei care nu se grăbesc se pot duce pe aici! E frumos peisajul în zona asta? Foarte frumos.

Zona asta s-ar dezvolta turistic vorbind? Eu consider că da. foarte multă lumea ar fi vrut să investească, dar dacă nu sunt utilităţi şi acces şi aşa mai departe, România, ţara noastră!

De ce să nu fie utilă o deviere s-ajungi în Comarnic că autostrada asta promit că o fac şi o fac la anul şi la mulţi ani, de ce să nu fie util.

Drumul ar fi putut fi construit încă din 2008, când consiliile judeţene din Braşov şi Prahova s-au asociat, însă proiectul a fost abandonat din veşnicul motiv - lipsa banilor.

Mihai Veştea, vicepreşedinte CJ Braşov: Dacă într-adevăr Ministerul Transporturilor doreşte un Drum Naţional sigur că proiectul va fi cu o altă încărcare şi din punct de vedere tehnic şi din punct de vedere financiar.

Potrivit estimărilor, pentru modernizarea completă a drumului ar fi nevoie de 45 de milioane de euro.