Sari la conținut

Legea supermarketurilor a fost adoptată

Comercianţii ameninţau cu închiderea unor magazine, dacă această lega va trece de Parlament în forma actuală. Ei spuneau că activitatea unor unităţi poate fi suspendată, dacă nu respectă actul normativ.

În plus, reprezentanţii marilor magazine spun că termenele scurte pentru plata mărfurilor cumpărate de la producători şi costurile pentru operarea schimbărilor le-ar putea afecta afacerile.

Potrivit legii, cel puţin jumătate din produsele vândute trebuie să fie româneşti. Mai exact, „comercianții — persoane juridice autorizate au obligația ca pentru categoriile carne, ouă, fructe, legume, miere de albine, produse lactate și de panificație să achiziționeze aceste produse în proporție de cel puțin 51% din volum de marfă pe raft, corespunzător fiecărei categorii de produse, provenite din lanțul scurt de aprovizionare. Excepție fac comercianții cu o cifră de afacere de până la 2 milioane de euro, echivalentă în lei. Metodologia de desfășurare a acțiunilor privind lanțul scurt de aprovizionare se aprobă prin hotărâre de Guvern”.

Kaufland, Carrefour, Lidl, Metro şi Auchan au avut fiecare vânzări de peste un miliard de euro anul trecut. Toate aceste borne au fost atinse în 2015, an în care TVA-ul la alimente a scăzut, iar consumul a crescut puternic. Au fost condiţii pe care marile magazine au ştiut să le exploateze mult mai bine decât cele mici.