Sari la conținut

Modernizare și nu prea. Șoseaua Iancului, lungă de 1,5 kilometri, nu are locuri de parcare

Cei care locuiesc pe Şoseaua Iancului din Bucureşti parchează acum pe linia de tramvai, care este în reparaţii de aproape doi ani. De nevoie, pentru că alte locuri nu sunt.

„După terminarea lucrărilor, şoferii care parchează acum pe linia de tramvai sau pe banda doi de circulaţie trebuie să găsească un alt loc în care să îşi lase maşina pentru că vor fi obligaţi să elibereze strada”, relatează Adrian Cojocaru - reporter Digi24.

„Mă mut din ţară. Cred că ar fi bine de făcut chestia asta”, spune un bucureștean.

Deşi lucrările au redesenat complet această şosea foarte circulată, primăria nu a prevăzut niciun loc nou de parcare de-a lungul arterei care se întinde pe un kilometru şi jumătate.

„(Unde o să vă lăsaţi maşina?) Pe unde putem. La voia întâmplării. Garaj italian, ştiţi cum. Unul după altul, că şi noi suntem plătitori de taxe, de impozite, de rovigniete”, spune un șofer.

Primaria nu dezarmează. Vrea să înghesuie în spaţiile şi aşa mici dintre blocuri câteva parcări supraterane.

„În zona Iancului noi am putea să luăm peste jumătate din maşinile care erau parcate la un moment dat la bordură în aceste parcări supraetajate care se găsesc între blocuri, în zonele unde am mai găsit spaţiu”, declară Ion Dedu, directorul Direcţiei Transporturi din Primăria Capitalei.

La câteva sute de metri depărtare, pe Şoseaua Pantelimon, au apărut locuri noi de parcare. Insuficiente, spun cei care locuiesc în zonă. Unele sunt blocate de stâlpi de electricitate, aşa că supraetajarea pare din alt film. De la primărie, lucrurile se văd altfel.

O să fie peste o mie de locuri de parcare pe zonă. Practic, sunt cu 50 la sută mai multe decât erau la un moment dat oficial pe Pantelimon. Bineînţeles că acolo existau şi multe parcări ilegale. După cum ştiţi, toată strada era o parcare”, mai spune directorul Direcţiei Transporturi din Primăria Capitalei.

Municipalitatea mai promite şi o parcare subterană, de 400 de locuri, construită la capătul Şoselei Pantelimon, unul dintre cele mai aglomerate cartiere din Bucureşti. În Capitală sunt acum aproape două sute de mii de locuri de parcare şi un milion şi jumătate de maşini.