Sari la conținut

PNL anunţă că nu va vota Masterplanul de Transport fără autostrada dintre Moldova şi Transilvania

(MediafaxFoto)

Vicepreşedintele PNL Cristian Adomniţei a afirmat că prin rezoluţia adoptată de BPN la Iaşi liberalii transmit Guvernului un mesaj clar pentru introducerea de urgenţă a autostrăzii Moldova - Transilvania în Masterplanul General de Transport al României, informează Mediafax.

Potrivit lui Adomniţei, regiunea Nord-Est este cea mai săracă regiune a României şi a Uniunii Europene, iar distribuţia investiţiilor în infrastructură, aşa cum este reflectată în versiunea actuală a Master Planului General de Transport, este total disproporţionată.

În rezoluţia adoptată de PNL se arată că doar 10% din fonduri sunt alocate Regiunii Nord-Est şi nord-estului Transilvaniei, ceea ce va conduce la adâncirea profundă a decalajelor inter-regionale.

„Cerem Comitetului de elaborare şi de monitorizare a Master Planului General de Transport, împreună cu celelalte patru milioane de locuitori ai Regiunii, includerea în varianta finală a acestuia, printre proiectele prioritare ale României, a Autostrăzii Moldova - Transilvania (Târgu-Mureş - Ditrău - Târgu Neamţ - Iaşi - Ungheni). Solicităm ca acest lucru să se întâmple înainte de aprobarea, de către Guvern, a documentului final”, se arată în rezoluţia adoptată la Iaşi de către BPN al PNL.

Citiți și: Federaţia Operatorilor de Transport cere construcţia rapidă a autostrăzii Târgu Mureş-Iaşi-Ungheni 

Adomniţei a mai spus, în aceeaşi conferinţă de presă, că Guvernul nu ar fi introdus în urmă cu o săptămână autostrada în Materplanul General de Transport dacă nu ar fi existat "rezistenţa" de la Iaşi şi că speră ca Victor Ponta să-şi respecte promisiunile făcute la Iaşi în cursul zilei de vineri.

Vicepreşedintele PNL a mai spus că Victor Ponta a văzut că a pierdut clar alegerile prezidenţiale în municipiul Iaşi, luând doar 39 la sută, şi că liderul PSD nu îşi permite să mai piardă puncte.

Premierul Victor Ponta a anunţat, vineri, la Iaşi, că autostrada Ungheni - Iaşi - Târgu Mureş, în cazul căreia au existat numeroase controverse, este inclusă în forma „aproape finală” a Masterplanului de transport rutier, care va fi trimisă Comisiei Europene, după ce va trece prin Parlament şi Guvern.