Sari la conținut

Sancțiunea primită de Kaufland Odorheiu Secuiesc. Ce ar fi pățit inspectorii ANPC când au comandat în română

Comisarii OPC Brașov au mers la Kaufland Odorheiu Secuiesc și au încercat să cumpere produse vorbind în limba română, însă ar fi fost refuzați. Magazinul a fost amendat vineri cu suma de 10.000 de lei, după ce inspectorii au constatat că, într-adevăr, angajata nu cunoștea limba română. 

ACTUALIZARE: „Cu privire la amenda aplicată de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor în cazul filmării de la Odorheiu Secuiesc din data de 31 august 2017, compania Kaufland România transmite următoarele precizări:

În cursul zilei de 1 septembrie 2017, reprezentanții Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor Miercurea Ciuc au realizat un control la unitatea Grill din cadrul magazinului Kaufland din Odorheiu Secuiesc, verificând termenele și condițiile de depozitare ale produselor și au adresat angajatelor unității întrebări legate de meniuri, procedura de servire, specificul preparatelor.

La finalul acestei vizite de lucru, din data de 01.09.2017, reprezentanții Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor Miercurea Ciuc au acordat o sancțiune în suma de 10.000 lei, conform procesului verbal nr. 0844623 din 01.09.2017. Procesul verbal specifică foarte clar faptul că amenda a fost dată în baza materialului video din data de 31.08.2017 care circulă pe internet și nu are la bază un alt incident similar petrecut în ziua vizitei A.N.P.C. la unitatea Grill Kaufland.

Referitor la informația apăruta pe diverse canale media cu privire la o amendă acordată Kaufland Romania în anul 2015 pentru „reclame și pliante realizate exclusiv in limba maghiară”, menționăm ca această amendă nu există.”


ACTUALIZARE. Kaufland neagă, printr-un nou comunicat de presă, că inspectorii OPC ar fi amendat magazinul din Odorheiu Secuiesc din cauza unui incident similar petrecut astăzi.


Kaufland, despre scandalul de la Odorheiu Secuiesc: Autorul filmului a omis să spună că era a 3-a discuție cu angajata

Comisarul-șef regional Sorin Susanu, a declarat pentru NewsBV că, în 2015, Kaufland Odorheiu Secuiesc a mai fost amendat cu 5.000 de lei, pentru că toate reclamele şi pliantele erau exclusiv în limba maghiară, lucru discriminatoriu pentru consumatorii români.

Comisariatul Regional Braşov al ANPC s-a autosesizat în urma apariţiei pe reţelele de socializare a unui filmuleţ postat de un bărbat care susţine că a fost refuzat de o vânzătoare la Odorheiu Secuiesc, pentru că nu vorbea limba maghiară.

”După apariţia în mediul online a respectivului filmuleţ, comisarii OPC au fost în control şi au avut parte de acelaşi tratament. Au cerut produse în limba română şi nu au fost serviţi. Pentru această abatere, agentul economic a fost sancţionat astăzi (vineri - n.r.) cu suma de 10.000 de lei. Din păcate, nu este un caz singular şi au fost constatate astfel de abateri la mai mulţi agenţi economici din această zonă”, a spus comisarul-şef Sorin Susanu pentru MEDIAFAX.

Sorin Susanu a povestit pentru „Adevărul” ce s-a întâmplat: „Ca urmare a informaţiilor din spaţiul public, noi ne-am autosesizat şi am dispus control  la punctul de lucru al agentului economic. De asemenea, am dispus realizarea unor controale tematice în judeţele Covasna, Harghita şi Mureş. Dimineaţă, echipa noastră a stat să vadă cum sunt prestate serviciile la toneta cu grill. Când a venit un client care vorbea doar română, aceştia au constatat că vânzatoarea de la grill nu înţelege şi nu poate comunica cu clientul. Văzând această chestiune, au iniţiat un control şi într-adevăr, s-a constatat că vânzătoarea nu stăpâneşte limba română şi, ca urmare, nu poate presta corespunzător serviciile.”

Informația a fost distribuită și de Claudiu Susanu, comisarul-şef al CRPC Braşov.