Sari la conținut

București | De ce se blochează intersecţiile la orele de vârf

Nervii şi claxoanele sunt o obişnuinţă în aproape toate intersecţiile din Capitală, aşa că situaţii periculoase precum cea creată de şoferul Jandarmeriei devin o nefericită obişnuinţă. Poliţiştii care dirijează circulaţia la orele de vârf nu mai fac faţă, iar şoferii se plâng că pierd timp preţios în trafic. Bucureştiul este cel mai aglomerat oraş din Europa şi e pe locul 5 în lume, potrivit producătorului de sisteme de navigare TomTom.

Intersecţiile din Bucureşti sunt paralizate de dimineaţa până seara. Cu atât mai mult când vremea e ploioasă. Deşi sunt semaforizate, în unele dintre aceste intersecţii poliţiştii sunt nevoiţi să intervină.

Sorin Ene, pilot: „De foarte multe ori, conducătorii forţează culoarea galbenă a semaforului sau forţează pătrunderea în intersecţie. Chiar şi cu prezenţa poliţiştilor sunt conducători auto care o forţează.”

„Cred că aşa se întâmplă în fiecare intersecţie din Bucureşti. Toţi încearcă să forţeze galbenul, merg pe linia de tramvai.”

Prezenţa poliţiştilor în zonă îi face pe şoferi să încetinească, însă după ce pleacă oamenii legii, intersecţia se aglomerează şi mai tare. Ambulanţele şi pompierii pierd minute bune încercând să treacă prin blocaje.

Intrarea şoferilor pe galben nu e singura cauză pentru care se blochează intersecţiile, spun experţii.

Sorin Ene, pilot: „Trebuie să fim foarte atenţi la poliţişti. Să lăsăm telefoanele mobile, să lăsăm reţelele de socializare pentru că nu ne ajută.”

Amenzile pentru blocarea centrului intersecţiei sunt între 1.300 şi 2.900 de lei. Într-o singură acţiune în zona Unirii, poliţiştii au dat zilele trecute zeci de amenzi.

Andra Arsintescu, Brigada Rutieră Bucureşti: „Au fost aplicate 69 de sancţiuni contravenţionale în valoare de peste 45.000 de lei şi au fost reţinute două permise de conducere. Nu blocați intersecția! Blocarea circulaţiei, se sancţionează cu amendă contravenţională cuprinsă între 9 şi 20 puncte amendă şi 6 puncte penalizare.”

Şi maşinile parcate pe prima bandă de circulaţie încetinesc traficul. Nici lucrările edilitare începute în primăvară nu ajută la fluidizarea circulaţiei.