Sari la conținut

Cristian Pârvan (AOAR): „Ținta tuturor guvernelor a fost să intrăm în Cartea Recordurilor cu costul pe kilometru”

Secretarul general al Asociaţiei Oamenilor de Afaceri, Cristian Pârvan, a vorbit la Digi24 despre efectele pe care le are lipsa autostrăzilor în România. Acesta a precizat că România pierde atât pe partea de mediu, cât şi pe partea de afaceri. „Nu cred că aţi auzit vreodată făcut un studiu în România. Câtă poluare se generează prin ambuteiaje, unde se încetineşte viteza din motive variate. Numai cât combustibil se arde, pe partea de mediu”, a explicat Cristian Pârvan. 

Pe de altă parte, România pierde și pe partea de afaceri. Motivul este foarte simplu: costul combustibilului. „Există nenumărate analize generale, dar la noi ne-a făcut analiza Dacia care a spus guvernului de 2 ani că îl costă 30 de euro pe maşină în plus datorită traseului pe Valea Oltului. Și tot Dacia, secondată de Ford, a spus „atenție că eu când mă duc cu mașinile de la Mioveni, în orice direcție aş lua-o am de făcut cel puțin 300 de km pe autostrăzi, după care ies undeva, pe drumurile naţionale”. Fie că mă duc mai departe, fie că pun pe vapoare şi expediez marfă în această formă. Mai mult, ne-a adus aminte că pune pe feribot maşinile şi în 18-25 de km le duce în Spania, Franţa, unde are piaţă”, a spus Cristian Pârvan la Digi24.

Toate aceste lucruri arată că mediul de afaceri face aceste analize, transportatorii au arătat permanent care sunt consecinţele din datele pe care le au, mai spune secretarul general al Asociaţiei Oamenilor de Afaceri.

„Se pare că toate se opresc la nivelul celor care trebuie să plătească şi nu au rezonanţă la cei care decid în fapt alocarea banilor. La a doua rectificare bugetară s-a motivat luarea banilor de la CNADNR pentru că nu au fost în stare să îi cheltuiască. Asta arată câtă competenţă e acolo. Salariile sunt invers proporţionale cu competenţa şi performanţa şi văd că nu deranjează pe nimeni, iar această invenţie făcută de Năstase în 2004 se pare că o jucărie care le-a plăcut tuturor guvernanţilor pentru că CNADNR nu a deranjat niciun guvern. Ceea ce ne face să credem că ţinta tuturor guvernelor a fost să intrăm în Cartea Recordurilor cu costul pe kilometru”, a spus Cristian Pârvan la Digi24.