Maşini considerate daună totală, reparate și vândute în România

Data actualizării: Data publicării:
masini

Nu prea avem drumuri de mare viteză, dar avem maşini cât să le umplem pe toate. Vestea proastă este că, la fel ca drumurile noastre, nici maşinile nu sunt prea sigure. Zeci de maşini lovite sau care au trecut prin accidente grave trec zilnic graniţele României. Sunt cumpărate din vest pe sume derizorii, apoi sunt reparate în service-uri clandestine şi vândute ca bune românilor. Mulţi dintre cei care le cumpără nu îşi permit o maşină nouă, dar clienţii îşi riscă viaţa cumpărând asemenea autoturisme, avertizează specialiştii.

În materialul video au fost surprinse imagini într-o parcare de pe autostrada 1, în apropiere de Deva. Un trailer aduce în România, nouă maşini second-hand cumpărate din Franţa. Unele sunt însă grav avariate, semn că au trecut printr-un impact frontal şi sunt considerate daună totală. Acestea ajung să fie puse în circulaţie în România, după reparaţii care nu prezintă nicio garanţie.

Dan Barbu, preşedinte Asociaţia Serviceurilor Independente: Asta este cea mai mare problemă: reparaţiile se fac în service-uri neautorizate şi reparaţiile sunt în toate cauzele neconforme. Am întâlnit punte faţă sudată, care în general trebuie înlocuită.

Povestea că multe dintre maşinile second-hand ajunse pe pieţele de la noi au rulat puţin şi au fost conduse de bătrâni în alte ţări este, de multe ori, o minciună cu care sunt păcăliţi cumpărătorii.

Daniel Burlan, directorul unui service: Majoritatea maşinilor de afară vin de la bunici, doctoriţe, oameni care n-au mers cu maşina. Nu e adevărat. Nemţii, şi nu numai ei, cei de afară merg foarte mult cu maşinile. Noi, românii luăm maşini de laudă, dar ei le folosesc.

Recomandarea specialiştilor este ca maşinile cumpărate să fie verificate în detaliu în service-urile autorizate.

Daniel Burlan: Prin janta maşinii, putem verifica uzura discurilor, de pe acest guler de agăţare, se vede foarte clar, atestă faptul că maşina are undeva în jur de 200 de mii de kilometri.

La RAR, maşinile înmatriculate în vestul Europei vin în număr tot mai mare, iar gradul de respingere a crescut proporţional, spun inspectorii.

Cristian Bucur, director tehnic Registrul Auto Român: Probleme frânare - 13,8% plus probleme la şasiu - 11,4%. O maşină din patru este respinsă la prima prezentare la RAR din cauze de natură tehnică. Găsim defecţiuni la nivelul de frânare, undeva la 13,8% şi la starea caroseriei, a şasiului undeva 11,4%.

În primele trei luni din acest an au fost înmatriculate peste 120 de mii de maşini second-hand în România, în timp ce numărul maşinilor noi înmatriculate este sub 29 de mii.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
De ce au fost criticaţi Carmen şi Klaus Iohannis de Paştele ortodox! Românii au spus-o direct, după mesajele...
Digi FM
Mihai Mărgineanu și soția lui, 19 ani de iubire și doi copii. "Nici nu știi ce să zici la o aniversare din...
Pro FM
Hailey Bieber e însărcinată și are deja o burtică proeminentă. Modelul și Justin Bieber au anunțat că vor...
Film Now
Chris Hemsworth, dezvăluiri despre rolul interpretat în „Furiosa”, prequel al filmului „Mad Max: Fury Road”...
Adevarul
Alina Kabaeva, „olimpica lui Putin", primele declaraţii după despărţire: „Dacă îți spune conducerea să nu te...
Newsweek
VIDEO 26 de țări contra Chinei, care a izolat Taiwan cu avioane de luptă. Distrugător SUA, implicat
Digi FM
Mihai Albu a fost diagnosticat cu cancer. Creatorul de pantofi, primele declarații după ce a fost operat...
Digi World
Un neurochirurg de 83 de ani, triatlonist pasionat, își împărtășește cele 4 principii pentru o viață lungă și...
Digi Animal World
Un bărbat a mers pe autostradă cu un șarpe prins de bara de protecție. Imaginile filmate în trafic au devenit...
Film Now
Hugh Grant a înșelat-o cu o damă de companie, dar i-a rămas prieten apropiat. Elizabeth Hurley, sprijinită de...