Sari la conținut

Petiție online pentru renovarea Gării din Brașov 

Atât locuitorii din oraș cât și turiștii sunt chemați să semneze petiția. Brașovenii s-au plâns de starea în care se află clădirea. Pereții scorojiți și mizeria din clădire completează imaginea generală de degradare a Gării din Brașov.

Un focar de infecţie aş putea zice atât din punct de vedere al microbilor cât şi al persoanelor de jur împrejur”, a declarat un brașovean.

Un pas în evoluţie a fost atunci când a dispărut bazarul de la gară şi cred că un următor pas în evoluţie ar fi rearanjarea felului în care arată gara”, a spus un alt locuitor din Brașov.

Este un oraş foate frumos, civilizat, extraordinar, în schimb gara este unul dintre obiectivele care lasă de dorit”, a adăugat

Acum aproape o săptămână, Mihaela Mariș a iniţiat o petiţie online în care cere renovarea gării. A strâns deja peste 1.300 de semnături.

Sperăm să avem cât mai multe semnături, semnături care să ajungă mai departe către ministerul Transporturilor şi vedem care este poziţia autorităţilor locale din Braşov”, a declarat Mariș.

Gara a fost ridicată între anii 1960 şi 1961. Singurele reparaţii au fost făcute în anul 2007, iar de aproape 10 ani, aici nu s-a mai făcut nicio investiţie. Primăria din Braşov explică faptul că nu poate investi în renovare, pentru că imobilul se află în proprietatea CFR iar compania nu vrea să îl predea.

Am fost refuzaţi de fiecare dată, argumentul principal fiind faptul că face parte din sistemul de transport feroviar şi gara şi nu poate fi dată către administrare către o altă entitate”, a declarat Sorin Toarcea, purtător de cuvânt al primăriei Brașov.

Gara Braşov nu trebuie asimilată în mod direct doar cu un spaţiu de derulare a unor activităţi comerciale ci şi cu obligaţiile ce decurg din asigurarea activităţilor feroviare în acest obiectiv, care nu pot fi disociate, şi care în prezent sunt asigurate de către CFR SA", se arată într-un comunicat al companiei feroviare.

Zilnic, în gara din Braşov opresc peste 50 de trenuri de călători, inclusiv cele de pe rutele internaţionale de la şi către Budapesta, Viena, Munchen şi Praga.