Sari la conținut

Proiectul ShoeBox, cadoul din cutia de pantofi. 30.000 de daruri pentru copii săraci

Povestea ShoeBox a început de la o simplă cutie, împachetată în urmă cu opt ani de un tânăr tătic din Cluj-Napoca. Valentin încerca atunci să-şi înveţe băiatul să împartă jucăriile cu alţi copii, nu atât de norocoşi ca el. Apoi, din vorbă în vorbă, din ce în ce mai mulţi părinţi, ba chiar şi tineri fără copii, au început să doneze cadouri ambalate frumos în cutii de pantofi. Totul pentru a le face o bucurie în preajma Crăciunului copiilor nevoiaşi.

Tot conceptul şi toată bucuria pe care trebuie să o simtă cel care face cutia se învârte în jurul aceluiaşi sentiment pe care l-am avut noi. Te gândeşti la un copil, indiferent dacă este fată sau băiat, îţi găseşti o vârstă de la 2 la 18 ani pentru care noi pregătim cutii, şi încerci să-ţi imaginezi la acea vârstă ce ar avea nevoie”, spune Valentin Vesa, iniţiatorul proiectului.

De la an la an, proiectul caritabil s-a extins şi în joc au început să intre zeci de firme, organizaţii non-profit sau manageri, oameni care au înţeles că de Crăciun este mai important să dăruieşti, nu să primeşti.

Înainte de Crăciun, în sala de şedinţe a unui ONG din Cluj-Napoca se lucra de zor la împachetarea cadourilor. Acestea au ajuns de Crăciun în casele copiilor săraci din Cluj.

TC in 00:08:50:06 ,,Știam despre campania ShoeBox dinainainte, pentru că a fost organizată la mine în facultate, dar atunci am fost puţin prinsă şi mi-am dat seama mult mai târziu ce însemna şi cu se ocupau şi mi-a părut rău pentru că au avut o sală întreagă plină de cadouri şi mi-a părut rău că nu am fost implicată, măcar să duc şi eu o cutie”, spune o tânără, Mariana Arpăşanu.

Cărți, caiete, creioane, haine, dulciuri sau jucării sunt doar câteva dintre lucrurile pe care toți cei care vor să facă un cadou le-ar putea pune într-o cutie de pantof.

„Aceasta este o cutie de pantofi în care vom pune câteva lucruri, în cazul acesta pentru un băiat cu vârsta între 15 și 18 ani care nu a avut norocul să aibă toate aceste cadouri din partea familiei”, spune Radu Orghidan, angajat al unei firme.

Mesajul campaniei - oameni care ajută alţi oameni, altruism şi compasiune, e de părere Valentin, inițiatorul campaniei în România.

Am învățat valoarea lucrului primit, a cadoului primit și a cadoului dat și ca români, asta pot să spun că m-a schimbat în bine, în sensul că văd că românii încep să dea, să facă ei cadouri. Am fost obișnuiți mulți ani de zile, nu că am vrut eu neapărat să primim, să ni se dea, loc de muncă, mâncare, să ni se facă drumuri, ei, uite că românii încep să dea ei și e ceva extraordinar”, spune Valentin Vesa.

Acum, în al 8-lea an de ShoeBox, Valentin are de cu ce se mândri. De la singurul cadou care lumina sărbătorile unui copil sărman, în urmă cu opt ani, anul acesta vorbim de peste 30.000 de cadouri, colectate în peste 200 de centre din 26 de orașe din întreaga lume.