Sari la conținut

Transportatorii, revoltați. Ministrul Transporturilor are un nou plan legat de AUTOSTRADA SIBIU-PITEȘTI

Planul pentru autostrăzi al ministrului Ioan Rus este puternic contestat de transportatori. Ei sunt nemulţumită că între Sibiu - Braşov şi Ploieşti ar urma să fie autostradă, iar între Piteşti şi Sibiu doar un drum expres. Şi asta pentru că primul proiect, Sibiu-Braşov-Ploieşti, ar fi devenit prioritar pe baza unor date de trafic umflate artificial.

Traficul este înghesuit artificial din cauză că dormim pe noi și lăsăm drumurile naționale în paragină. În plus, mai sunt şi greşeli de calcul”, spun transportatorii.

Drumul rapid Sibiu-Pitești ar urma să fie construit după 2020

„S-ar putea să nu fie calculele făcute la fixometru”, a spus directorul general AM POST-T, Marcel Boloș. În schimb, oficialii de la Transporturi se apără cu argumente de cheltuieli şi probleme de infrastructură, ce ar face ca şantierul dintre Piteşti şi Sibiu să dureze mult mai mult.

Schimbare de plan. Autostrada Sibiu - Piteşti ar putea deveni drum expres

„Este studiul de fezabilitate pe care îl facem și care durează 2-3 ani. Procedura de achiziţie publică durează un an și implementarea proiectului 4 ani”, a mai spus Marcel Boloș. Împăciutor ministrul Ioan Rus vine cu o soluţie.

Etapa intâia drum expres, de diferența de bani, aia 25%-30% să încercăm sa rezolvam si problemele legate de Transfăgărașan și Curtea de Argeș-Pitești, în etapa a doua să trecem după 2020 de la drum expres la autostrada”, a spus ministrul Transporturilor, Ioan Rus.

„Diferenta de cost intre un drum expres facut in zona de munte si o autostrada nu poate fi de 25 la suta. E de cateva procente”, a spus Cornel Martincu, director general firmă de consultanţă.

„Sunt două construcții diferite, e ca și cum ți-ai face o casă din pământ și apoi vrei să-ți faci o vilă. Nu mai merge. Trebuie să o dărâmi pe aia și să faci alta”, a spus Ion Lixandru, transportator.

Atat autostrazile, cat si drumurile expres, au cel puţin doua benzi pe sens şi nu trec prin localităţi. Este drept, însă, că benzile de circulaţie sunt mai late în cazul autostrăzile. Un alt avantaj este viteza de croazieră. În cazul autostrăzilor, şoferii pot călca pedala până la 130 de kilometri la oră, însă cele construite în zona de munte pot avea limitare la 80 de km la oră. În România, viteza maximă admisă pe drumurile expres este limitată la 100 de km la oră. Înainte de a ajunge pe masa Executivului, strategia pe Transporturi va rămâne în dezbatere publică 30 de zile.

Ioan Rus: Master planul de transporturi este „un echilibru rațional între nevoile și posibilitățile pe care le avem astăzi”

Emil Hurezeanu, despre master planul de transporturi: „Ei sunt povestitori și noi suntem copii adormiți”

POȚI CONSULTA MASTERPLANUL DE TRANSPORTURI AICI

Ioan Rus a prezentat noul Masterplan de transporturi: mai puține autostrăzi, mai multe drumuri expres