Sari la conținut

Un nou concept de apartamente în România. De ce mulți români le caută

Conceptul apartamentelor mici şi cochete prinde tot mai mult şi în România. A apărut după criză, când unii dezvoltatori s-au încumetat să nu construiască la periferie pentru a supravieţui pe piaţă. Au preferat să cumpere suprafeţe mai mici de teren în centrul oraşului şi au ridicat acolo ansambluri speciale pentru oamenii cu bani. Şi acum au succes. Chiar dacă suprafeţele apartamentelor nu sunt la fel de generoase ca cele de la periferie sunt şi bucureşteni dispuşi să dea mai mulţi bani pe o locuinţă mai mică, dar mai aproape de centru.

Căderea pieţei imobiliare i-a determinat pe dezvoltatori să caute soluţii pentru a găsi o clientelă cât mai variată. Majoritatea s-au orientat spre periferie. Dar au fost şi constructori care i-au ţintit direct pe clienţii cu venituri mari, care-şi doreau apartamente exclusiviste. Aşa a ajuns şi în România conceptul de boutique Apartments.

Aici apare ca o mică comunitate exclusivistă în care nu există o devălmăşie, cum se întâmplă în proiectele mari cu sute de apartamente. În boutique apartments, noi nu vindem suprafeţe, noi vindem concepte. Noi vindem un anumit gen de finisaje, de amenajări”, spune Nicuşor Miliţă- dezvoltator imobiliar.

Imobilele boutique au cel mult 12 apartamente şi sunt gata în mai puţin de un an.

„În mod normal, suprafaţa utilă a unei locuinţe tip boutique nu depăşeşte 70 de metri pătraţi. Imobilul este conceput să se încadreze în arhitectura zonei”, relatează Gabriel Bălaşu - reporter Digi24.

Însă nu toate se vând la fel de uşor. Unii dezvoltatori reuşesc să vândă toate apartamentele dintr-un astfel de bloc încă din stadiul de proiect. Zona contează. Alţii preferă să aştepte, decât să reducă preţul.

„Mai repede vinzi 50 de metri pătraţi cu 50 de mii de euro. Preţul rămâne unul din principalele argumente de achiziţii astăzi, dar se vând frumos”, spune Georgian Marcu - dezvoltator imobiliar.

Preţurile încep de la 1.200 de euro pe metru pătrat construit şi ajung la 1.800 de euro. În cazurile excepţionale, preţurile pot sări de 2.000 de euro pe metru pătrat construit.

Avem şi proiecte unde toate apartamentele sunt diferite în acelaşi complex. Unde găsim maxim 11-12 apartamente. Şi fiecare apartament are specificul lui şi nu seamănă în niciun fel cu cel al vecinului, chiar dacă sunt pe acelaşi etaj”, spune Diana Dragostin, dezvoltator imobiliar.

Un apartament boutique în centrul Capitalei poate ajunge la un preţ de vânzare de 200 de mii de euro.