Sari la conținut

Val de reclamaţii împotriva comercianţilor online. 855 de plângeri au fost depuse în primele șapte luni ale anului

Peste un milion şi jumătate de români au cumpărat într-un an produse electronice, cosmetice sau haine din magazinele online.

Unii au fost însă dezamăgiţi când au deschis coletul. Produsele comandate ori nu respectau descrierea de pe site, ori erau deteriorate.

Cel puţin aşa scrie în cele 855 de reclamaţii depuse la Protecţia Consumatorului în primele șapte luni. Specialiştii ne atrag atenţia că diferenţele de preţ pentru acelaşi produs pot ascunde şi diferenţe de calitate.

Se lasă cu oftat şi când vin coletele cu hainele comandate online. Se întâmplă ca materialele să fie altele decât cele promise pe site, sau culorile şi mărimile, diferite.

Ca să putem returna produsul sau să depunem plângere, trebuie să comandăm doar de pe site-urile înregistrate oficial. La ce să fim atenţi?

Să aibă întotdeauna datele de identificare, CUI, adresa, numărul de la Registrul Comerțului, telefon, email, numele companiei”, spune Marius Ghenea, reprezentantul Asociaţiei Magazinelor Online.

Doar de la începutul anului, Autoritatea Națională pentru Protecţia Consumatorilor a dat amenzi de peste 278.000 de lei, aproape cât în 2013. Românii sunt tot mai puţin dispuşi să închidă ochii când sunt înşelaţi.

Avem un consumator mai educat, mai bine informat. Dacă a plătit pentru ceva, vrea să achiziționeze un serviciu de calitate”, afirmă Marius Dunca, preşedinte ANPC.

În România sunt aproape 4.500 de magazine online, cu o mie mai mult decât acum doi ani.