Sari la conținut

BUSINESS CLUB. Domo și Flanco vor să se alieze

Rămâne de văzut dacă va fi o fuziune sau o preluare. Sau mai, degrabă rămâne de văzut cine pe cine va prelua. Căci informaţiile din piaţă, obţinute de cei de la Ziarul Financiar arată că cele două companii nu prea reuşesc să pice de acord asupra modului în care şi-ar putea prelua forţele.

Cei de la Domo și Flanco își doresc să lucreze împreună, iar asta reiese destul de clar din semnalele pe care le-au trimis în ultima vreme cei doi vânzatori de electronice. Însă, deocamdată, nu par să fi găsit o formulă prin care să își unească magazinele.

Surse din piață, citate de Ziarul Financiar, spun că, de când a ajuns sub controlul indirect al bulgarului Țvetan Vassilev, Domo încearcă să preia unul dintre competitori astfel încât să-și întărească afacerile. De cealaltă parte, patronul Flanco, Iulian Stanciu, a declarat că el este deschis pentru o tranzacție cu Domo. Dar spune însă că, mai degrabă, Flanco ar cumpăra Domo.

Așadar, cele două companii ar putea fi nevoite să caute o soluție de compromis. Adică o fuziune în urma căreia să ia naștere o companie nouă care să administreze magazinele Domo și Flanco și care să atace prima poziție pe piața electronicelor, deținută acum de Altex.

Ca Flanco să fuzioneze cu Domo, OK, cred că se poate, dar, cu certidudine, s-ar reduce nivelul de concurență din piață cu doar doi jucători. Și, da, ar crea un jucător mult mai puternic care s-ar apropia de afacerile Altex”, crede Dan Ostahie, proprietarul Altex.

De fapt, dacă Flanco și Domo și-ar pune afacerile la comun, ar putea chiar să depășească Altex. În 2012, ultimul an în care existau date financiare pentru toate cele trei lanțuri de magazine, Altex a avut vânzari de 254 de milioane de euro. Pe locul doi, Flanco a avut avut vânzari de 137 de milioane, iar Domo 126 de milioane de euro. Așadar, cel puțin în 2012, Flanco și Domo au avut, împreună, vânzari mai mari decât Altex.

Dacă și-ar uni afacerile, Flanco și Domo ar deveni mai mari chiar și decât eMAG, care, deși teoretic funcționează pe o piață separată, cea a comerțului on-line, concurează direct cu magazinele convenționale de electronice. Totuși, chiar dacă a fost cumpărat de sud-africanii de la Naspers, eMAG își păstrează legăturile strânse pe care le are cu Flanco. Proprietarul Flanco, Iulian Stanciu, este, în același timp și directorul eMAG.