BUSINESS CLUB. Tesco se retrage din SUA

Data publicării:
tesco

Tesco, cel mai mare lanţ britanic de magazine, se retrage de pe cea mai mare piaţă din lume - Statele Unite. Decizia a fost luată după ce profitul anual a scăzut pentru prima dată în ultimii douăzeci de ani. 

Englezii s-au gândit la o schimbare de strategie. Țintesc acum piaţa din China pe de o parte, iar în Marea Britanie se vor concentra pe magazine mai mici, cu costuri direct proporţionale.

Mutarea din America ar fi trebuit să deschidă un nou capitol în afacerile Tesco. Însă Fresh & Easy, brandul sub care a apărut pe piaţa americană Tesco, nu a făcut niciodată profit. Aşa că britanicii, care se află pe locul al treilea în lume, au hotărât să închidă afacerea din Statele Unite. Pierderea de 1,5 miliarde de dolari a contribuit practic la prima cădere a profitului britanicilor din ultimele două decenii.

Tesco a deschis rapid peste 200 de magazine „Fresh and Easy”. Însă economiștii spun că exact momentul ales pentru deschidere stă la baza insuccesului. „Ei au țintit două piețe din California și Arizona, grav afectate de criza sub-prime, care a fost dincolo de estimarile Tesco, așa că le-a fost foarte greu să faca față acelor condiții economice în care au fost obligați să lucreze”, explică Bryan Roberts, director de cercetare la Kantar Retail.

Criza care a măcinat Europa a fost principala problemă a celor de la Tesco ducând la o regândire a întregii afaceri. „Marea Britanie este foarte de importantă pentru noi, așa că vom construi un Tesco în Marea Britanie. Am anunțat investiții de miliarde de lire sterline care vor duce la îmbunatațirea condițiilor din magazine pentru clienți chiar de la începutul acestui an și avem o strategie complexă care presupune construcția mai multor magazine mici și supermarketuri, investiții în internet și nu în magazine mari”, a declarat Laurie McIllwee, reprezentant al Tesco.

Aceasta este al doilea mare exit al englezilor după ce anul trecut aceștia au părăsit piața japoneză, unde aveau 199 de magazine. După aceste retrageri, Tesco va aborda cu precauție creșterea de pe piața chineză.

Despre Tesco s-a vorbit anul trecut ca despre un posibil cumpărător al magazinelor Real din România, magazine care până la urmă au ajuns în curtea celor de la Auchan.  

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri