CFR Marfă vinde din nou vagoane la fier vechi pentru reducerea datoriilor

Data publicării:
vagoane cfr

Numai în ultima săptămână, Ministerul Transporturilor a vândut 1.000 de vagoane la fier vechi. CFR Marfă are datorii de circa 400 de milioane de lei către furnizorii de utilităţi şi încearcă să mai facă rost de bani.

„Când vorbim de vânzarea unor vagoane, vorbim de câteva milioane, două-trei. Nu are sens să ne ascundem după deget, situația nu e cea mai roz, având în vedere datoriile pe care le are. Nu e nici atât de gravă situația încât să credeți că totul stă în vânzarea acestor vagoane”, a spus Relu Fenechiu, ministrul Transporturilor.

Iar dacă ministrul Transporturilor nu ştie exact despre ce sumă e vorba, sindicaliştii au calculat încasări de cel putin 10 milioane de lei din vanzarea vagoanelor. CFR Marfă are în prezent 39.000 de vagoane, dar numai 25.000 sunt funcționale.

„Din câte știu, prețul a variat undeva între 80 de bani și un leu pe kilogram. Un vagon poate să aibă 10-12 tone și așa mai departe. Dacă întârzii foarte mult cu casarea lor, nu le valorifici, riști să cheltui o grămadă de bani cu taxa de staționare a lor pe linile de cale ferată, că vagoanele astea ocupă niște linii, linii care sunt în proprietatea CFR SA”, a afirmat Viorel Istrate, lider sindical CFR Marfă.

Între timp, procesul de privatizare continuă.

„Sunt trei companii care au cumpărat caietul de sarcini și vă mai pot spune că, în general, ofertele se depun în ultima zi și, în general, în ultimele ore”, a mai spus ministrul Transporturilor.

Potrivit sindicaliştilor, ar fi vorba despre cei trei investitori care nu s-au calificat în prima fază. Acum, oficialii Ministerului au relaxat din nou condițiile și cer companiilor să demonstreze că au rulat în ultimii trei ani afaceri de numai 20 de milioane de euro - o sumă de cinci ori mai mică decât se stabilise iniţial. A fost eliminată, totodată, şi garanţia acordată de bănci, care demonstrează puterea financiară a companiilor.

Nu s-a coborât însă ştacheta în privinţa preţului. Statul vrea să obţină tot cel puţin 180 de milioane de euro pentru pachetul majoritar al CFR Marfă. Pentru a-şi respecta promisiunea faţă de Fondul Monetar Internaţional, vânzarea companiei se va face pe repede înainte, așa că licitatia finală trebuie să aibă loc pe 20 iunie. 

Citiți și: 

Guvernul reia privatizarea. CFR Marfă, mai ușor de cumpărat. Noul termen pentru depunerea documentației este 23 mai

Eșecul privatizării CFR Marfă pune în pericol acordul cu FMI

Privatizare eșuată a CFR. Gruia Stoica: Au luat decizia un pic cam grăbit

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Rusia a declanșat un război electronic de bruiaj pe teritoriul României. Ce înseamnă asta şi cum ne afectează
Digi FM
Richard Gere și Uma Thurman au făcut show la Cannes 2024. S-au distrat de minune la ședința foto pentru „Oh...
Pro FM
Anghel Damian, adevărul despre începutul relației cu Theo Rose, după despărțirea de Lia Bugnar: „Am fost...
Film Now
Cine este Emanuel Pârvu, regizorul filmului “Trei kilometri până la capătul lumii”. Pelicula a fost inclusă...
Adevarul
Dilema incredibilă a unui român din Spania: „Am aflat că nu sunt tatăl copiilor mei, ce să fac?"
Newsweek
6.400 lei pensie la recalculare deși are mai puțin de 40 de ani munciți. Câți bani ia în plus?
Digi FM
Comunismul nu s-a terminat și nici nu poate să se termine niciodată
Digi World
De câte ori purtați o pijama înainte de a o pune în coșul de rufe? Cât de des ar trebui să spălăm hainele cu...
Digi Animal World
Reacția unei pisici când o șopârlă își desprinde coada pentru a scăpa din ghearele ei: „Nu știe ce s-a...
Film Now
Kevin Costner, apariție rară alături de cinci dintre cei șapte copii ai săi, la Cannes. Actorul, în lacrimi...
UTV
(VIDEO) Un fragment de cometa a stralucit pe cerul Spaniei si al Portugaliei. "A fost ca in filme"