Sari la conținut

Beneficiile care atrag angajații

Ce așteptări au de fapt angajații de la locul de muncă? Şedintele de yoga şi tunsorile gratuite oferite de Google, cursurile de improvizaţie şi acupunctura oferită de Twitter, masajele şi teambuilding-urile nu prea contează. Sunt la coada preferinţelor angajaţilor, iar atunci când acceptă o ofertă de job se uită de fapt la cu totul altceva. Nu neapărat la bani.

80% dintre angajaţi ar renunţa la o majorare salarială pentru un pachet de beneficii atractive. Beneficii atractive însă înseamnă ceva pentru companii şi cu totul altceva pentru angajaţi. Drept dovadă, eforturile celor mai prietenoase corporaţii din lume sunt adesea neapreciate.

Un sondaj citat de Harvard Business Review, făcut între angajaţii din America, arată că avantajele oferite de marile companii sunt de fapt la coada preferinţelor lor. Oamenii au fost întrebaţi cât de mult apreciază 18 beneficii oferite de angajator, iar printre cele mai puţin populare sunt team buildingurile, excursiile, cursurile de yoga, cafeaua, gustările gratuite şi posibilitatea de a merge la sala în aceeaşi clădire în care muncesc.

Sunt tocmai ingredientele care le-au dat numelor mari din Silicon Valley o aură de angajator ideal, dar cifrele arată că oamenii au de fapt pretenţii mult mai pragmatice.

Asigurările de sănătate şi abonamentele la dentist sau oftalmologie sunt pe primul loc în preferinţele angajaţilor. Mai bine de jumătate dintre respondenţi spun că un astfel de beneficiu ar cântări foarte greu în alegerea unui loc de muncă. Pentru companie însă costurile sunt mari, dar mulţi ar accepta să primească un salariu mai mic dacă angajatorul le plăteşte serviciile de sănătate.

De asemenea, și în România tot mai multe companii le oferă salariaţilor abonamente la clinicile private. Analizele gratuite şi posibilitatea de a vedea un doctor bun oricând pare să fie cel mai eficient mod de loializare al angajaţilor.

Pe locul doi este echilibrul dintre viaţa profesionala şi viaţa personală. În schimbul abonamentului gratuit la sala de sport, angajaţii ar prefera puţină flexibilitate. Posibilitatea de a lucra în unele zile de acasă şi un program de lucru care nu este bătut în cuie.

Un model rar adoptat de companii pare să fie foarte apreciat de angajaţi. Numărul nelimitat de zile de concediu este în topul preferinţelor. Doar 1-2% dintre companiile din Statele Unite au această politică, dar două treimi dintre angajaţi spun că ar lua în considerare o ofertă de job cu vacanţă nelimitată chiar dacă banii sunt mai puţini. Companiile care au adoptat acest model spun că nu au simţit vreo scădere de productivitate. Filosofia lor e că oamenii sunt plătiţi pentru un anume volum de muncă şi nu pentru un anume număr de zile petrecute la birou. Dacă îşi termină sarcinile, sunt liberi.

Printre cele mai apreciate beneficii sunt şi programele prin care compania acoperă o parte din taxele de studiu ale angajaţilor  şi pachetele financiare oferite celor plecaţi în concediu de creştere a copilului.