Sari la conținut

Zborul Iași - Munchen, părăsit de Tarom, preluat de Blue Air

Cursa aeriană Iași – Munchen, Germania pe care linia aeriană națională Tarom nu o va mai deservi din luna mai, va fi operată de la jumătatea lunii iunie de către low-costul autohton Blue Air.

20438239666_2ae37a16fe_b

Potrivit unui comunicat al aeroportului Iași, zborurile vor fi operate săptămânal cu trei frecvențe în zilele de marți, joi și duminică, începand cu 15 iunie 2017. Prețul va fi de 36,95 euro pe segment de zbor, taxe incluse, locuri limitate.

Ruta este ultima dintr-o listă mai lungă de zboruri noi, introduse de Blue Air pentru această vară de la Iași. Anunțul introducerii noii rute a fost făcut după ce linia aeriană națională Tarom și-a anunțat retragerea.

Aceasta demonstrează faptul că decizia managementului Blue Air a fost influențată de pasul înapoi făcut de operatorul național.

Nu este prima dată când Tarom face un pas înapoi în favoarea liniei Blue Air. În urmă cu câțiva ani Tarom s-a retras deasemenea de pe aeroportul Bacău, lăsând Blue Air să opereze în exclusivitate aeroportul din centrul Moldovei.

De la Iași în 2017 Blue Air va opera 17 zboruri (interne si internationale), anume: Paris (Beauvais), Londra (Luton), Roma (Fiumicino), Barcelona, Bruxelles, Koln (Bonn), Torino (din 3 iunie 2017), Valencia (din 4 iunie 2017), Glasgow, Munchen , Florența și Milano -Bergamo (toate patru din 15 iunie 2017), respectiv București, Cluj, Timișoara, Oradea și Constanța (din 15 iunie 2017).

Linia aeriană națională a renunțat să mai opereze vreun zbor internațional de la Iași, invocând retragerea a două aeronave anume Airbus A310. Destinațiile externe erau operate de la Iași cu aeronave model Boeing 737-300.

Tarom nu a mai înregistrat profit de zece ani și este în continuă pierdere de piață, în condițiile în care Ministerul Transporturilor nu face niciun pas concret pentru redresarea companiei. Oricât de performant ar fi un management privat pentru companie, redresarea nu poate veni fără înnoirea flotei de aeronave sau fără renegocierea contractelor prezente păguboase, inclusiv cel de asociere cu SkyTeam, măsuri care necesită susținere politică.

Anul viitor compania ar putea ajunge în a patra poziție pe piața românească după ce a fost detronată de low-costul maghiar Wizz Air, de către cel autohton Blue Air și urmează a fi depășit și de gigantul european Ryanair, intrat recent în România.

Citește și Compania low-cost care ar putea scoate TAROM din top 3.