Sari la conținut

Cum arată stația de metrou care va fi inaugurată în decembrie

La cinci ani de la inaugurarea ultimei staţii de metrou, Metrorex i-a invitat pe bucureşteni să vadă şantierul altei staţii pentru care se va tăia panglica în decembrie. Toate magistralele aflate acum în lucru au întârzieri mari. Ca să îi consoleze pe călători, şeful Metrorex promite că nu va scumpi călătoriile.

În 2011, Guvernul inaugura staţia Parc Bazilescu, de pe magistrala 4, care face legătura între Gara de Nord şi zona Buftea-Mogoşoaia. Autorităţile au reuşit să construiască doar 2,1 kilometri în subteran pe această magistrală.

Locuitorii din zonă, care au făcut slalom printre gropile de la suprafaţă în toţi aceşti ani, au fost chemaţi să viziteze viitoarea staţie Laminorului. Iar drept răsplată pentru răbdare, au primit câte o medalie.

- Speram să fie finisată, dar am înţeles că în decembrie 2016.

- De prin 91 (aștept, n.r.) dacă nu mă înşel. Ne-am obişnuit şi fără!

Ministrul Transporturilor s-a încurcat legat de prețul unei călătorii.

Reporter: Cât costă o cartelă de metrou domnule ministru?

Sorin Bușe: Păi depinde de numărul de călătorii

Reporter: Două călătorii!

Sorin Bușe: Deci 10 lei, nu? 5 lei cu 2 călătorii, îmi pare rău.

Reporter: Când aţi fost ultima oară cu metroul?

Sorin Bușe: Cred că acum 3 sau 4 ani! Prefer să văd traficul, prefer să văd oamenii.

Magistrala 4 va fi gata în decembrie, şoseaua rutieră de la suprafaţă luna viitoare, iar parcarea de la depoul Străuleşti abia anul viitor.

Nici metroul spre Otopeni nu va ajunge la timp. Cei peste 14 kilometri de cale ferată subterană care ar trebui să lege cel mai mare aeroport din ţară cu cea mai mare gară vor fi daţi circulaţiei la un an după încheierea Campionatului European de Fotbal, în care România doreşte să organizeze patru meciuri.

Cum una din condiţii este să avem infrastructura pusă la punct pentru suporteri, mai rămâne soluţia folosirii căii ferate de suprafaţă pentru a improviza legătura cu aeroportul.

Eu nu mi-am asumat niciodată că metroul va fi gata în 2020. Termenul este de 48 de luni de la începerea lucrărilor. Pot interveni o serie de elemente care nu au nicio legătură cu Metrorex. E adevărat, şi eu îmi doresc să meargă totul mult mai repede”, a declarat Marin Aldea, directorul general al Metrorex.

După ce termenul de la Magistrala cinci Eroilor-Drumul Taberei a fost amânat până în a doua parte a anului 2017, ministrul Transportului vrea să repare întârzierile cu o veste bună: extinderea magistralei 5, de la Eroilor până la staţia Iancului va începe în 2018. Până atunci se fac studii şi proiecte. De terminat, se va termina tot în 2021, odată cu linia spre Otopeni.

Pentru liniile noi, Metrorex are nevoie de 26 de trenuri. Cum bani nu mai sunt, vor fi luate trenuri de pe magistrelele unu şi trei.