Sari la conținut
News Alert

Ebay, Amazon şi Uber pierd milioane de dolari

Odată ce s-a dezvoltat modelul corporaţiei online a apărut şi problema mutării banilor online. La nivel global, din tranzacţiile făcute pe internet numai 85% sunt reuşite. La celelalte (superimpose 15% Tranzacţii eşuate) 15% clientul primeşte mesajul „tranzacţia a eşuat", nu poate să cumpere nimic şi compania tocmai a pierdut un client. Din aceste 15 procente însă 10 vin din motive perfect legitime, de pildă deţinătorul cardului nu are fonduri suficiente, dar mai răman 5% care sunt pură eroare. Şi cum anual se fac miliarde de plăţi cu cardul pe internet, 5% înseamnă o avere scursă printre degete.

De vină sunt imperfecţiunile sistemelor de plată. Însă o companie IT din Olanda le dă corporaţiilor online speranţa că această problema s-ar putea remedia. Adyen, un nume deja cunoscut în industria fintech, a lansat Revenue Accelerate - un sistem care le promite companiilor să nu mai piardă acele 5% dintre tranzacţii. O face folosind propria platformă de procesare a plăţilor care integrează toate tipurile de carduri, astfel încât compania ajunge practic să controleze total fluxul banilor de la cumpărător la magazin fără a mai schimba şi alte mâini. Aşa se reduc şi erorile. Mai mult, acest control le permite olandezilor să colecteze mai multe date despre tranzacţii decât pot alte sisteme, date care ajută programul să se adapteze, să creeze cea mai rapidă rută de trecere a banilor în contul magazinului. În cazul clientului care are fonduri disponibile, de cele mai multe ori motivul respingerii plăţii e chiar lipsa unor informaţii pe care procesatorul putea sa le adune.

De soluţia olandezilor s-au aratăt deja interesaţi Facebook, Uber şi Spotify care ar putea recupera milioane de dolari de pe urma tranzacţiilor nereuşite. Dincolo de banii care intră direct în cont, mai sunt şi oportunităţile de viitor - clientul care încearcă iar şi iar să meargă cu Uber şi nu reuşeşte din cauza cardului va alege o companie rivală sau una clasică de taxi. Aşa se face că odată ce comerţul şi serviciile se mută în online , în tranziţie sunt traşi şi procesatorii de plăţi. Dacă anul trecut trebuiau doar să proceseze plăţile şi atât, acum li se cere să contribuie la dezvoltarea companiilor online - să nu le supere clienţii şi să nu le blocheze banii.