Sari la conținut

Mărcile proprii ale marilor magazine nu-i încântă pe cumpărătorii români

Magazinele vând produse marcă proprie de 2,6 miliarde de euro pe an. Trei sferturi din produsele marca proprie cumpărate sunt alimente. Românii cumpără produse precum ulei, mezeluri, biscuiţi sau pate.

Cu o pondere de 30% din vânzările totale, suntem încă departe de Elveţia, Germania sau Spania. Aici, unul din două produse cumpărate este marca proprie a magazinului. Cumpărătorii vestici le preferă pe acestea, mai ieftine cu până la 20% față de cele care poartă numele unor mari branduri, chiar dacă salariile lor sunt şi de 13 ori mai mari decât cele din România.

În Spania, în ultimii ani, majoritatea lanțurilor de magazine au început să vândă produse sub un brand propriu de la ulei, zahăr sau orez până la cosmetice sau produse electronice. Acestea sunt ceva mai ieftine, preferate de către spaniolul de rând și pot fi găsite alături de produsele cu branduri cunoscute la nivel mondial, transmite corespondentul Digi24 la Madrid, Ciprian Bălțoiu.

Românii sunt însă convinşi că produsele care poartă marca hipermarketului sunt de o calitate mult mai slabă decât celelalte

Nu se ridică la standardul celorlalte produse, prețul e mai convenabil. Mai cumpăr când și când”, spune o clientă.

„Noi copiem din Vest, dar nu copiem toate ingredientele. Prețul contează mult în decizie, apoi urmează brandul”, spune analistul George Vascan.

În plus, clienţii spun că în magazine sunt prea puţine tipuri de produse marcă proprie.

Într-un hipermarket sunt peste 10 mii de produse din acestea mărci proprii, pe categorii sunt cam 10- 15 la sută”, arată George Vascan.

Aceste categorii de produse au început să apară pe piaţă după 2007, pe fondul crizei economice. Iniţial, vânzarea mărfurilor mărci proprii acoperea doar două procente din piaţă.

Produse marcă proprie a magazinelor

Elveţia 53%

Spania 51%

Portugalia 45%

Germania 44%

Belgia 41%

Finlanda 33%

Marea Britanie 45%

Austria 39%

Franţa 35%

Polonia 33%

Norvegia 28%

Grecia 22%

Italia 20%

(sursa: plmainternational.com)